• בלוג
  • מחירים שלא רואים

מחירים שלא רואים

15/06/2019

לכל פיצ'ר שאנחנו בונים במערכת יש כמובן את המחיר שלו - זה הזמן שנשב לבנות את הפיצ'ר ואם צריך להשתמש בשירותים נלווים זה יהיה העלות שלהם. לדוגמא ברגע שהחלטתי לבנות מנגנון שמנהל את הרישום לוובינרים כאן באתר המחיר שרואים הוא הזמן שלקח לי להוסיף לקוד את מסכי הוובינרים, והתשלום ל Zoom דרכם אני מעביר את הוובינרים.

אבל לכל פיצ'ר במערכת יש גם את המחיר שלא רואים - בדוגמא שלי הבחירה לבנות את הפיצ'ר של הוובינרים הגיעה על חשבון פיצ'ר אחר באתר שלא פיתחתי.

סוג נוסף של מחיר שלא רואים הוא המחיר של שמירת המידע. חברה שאוספת מידע על הגולשים לצורך ניתוח וחישוב סטטיסטיקות תצטרך כמובן לשלם את המחיר הגלוי שזה זמן הפיתוח של מערכת איסוף המידע וחישוב הסטטיסטיקות, ובנוסף המחיר שלא רואים זה שיפור מנגנוני ההגנה על המידע הפרטי שנאסף כך שלא ייפול לידיים הלא נכונות.

דרך אחרת לחשוב על החלוקה הזאת היא להסתכל על המחיר הגלוי בתור המחיר שאתה חושב שמשהו הולך לעלות, לפני שהתחלת לפתח אותו, ואז אחרי שנה להסתכל כמה זה באמת עלה וההפרש בין המספרים הוא המחיר שלא רואים.

לא צריך להיות גאון כדי לא להיכנס לפרויקט שעולה יותר ממה שיש לך. החוכמה האמיתית היא לדעת לבטל פרויקט כשגילית שהמחיר הסמוי שלו הוא הרבה יותר גבוה ממה שהתכוונת לשלם.