• בלוג
  • עשה ואל תעשה: איך להישאר בחיים אחרי ירידה בשכר

עשה ואל תעשה: איך להישאר בחיים אחרי ירידה בשכר

10/06/2019

גרף המשכורת של רובנו יראה הרבה יותר כמו זיג-זג מאשר קו ישר מונוטוני עולה. לפעמים הירידה במשכורת תגיעה מבחירה (למשל בעקבות החלטה על שינוי כיוון מקצועי, או רצון להישאר יותר בבית עם הילדים) ולפעמים היא תגיע מאילוץ פשוט כדי לא להישאר בבית לאורך זמן. בכל מקרה צריך להגיד - הכל בסדר. אין שום בעיה עם ירידה במשכורת. אפשר להתמודד ואפילו לפרוח.

מה שכן צריך להתרגל ובתקופה הראשונה אחרי ירידה בשכר זה בהחלט נורמלי להתבאס. אז בשביל שלא תקחו יותר מדי ללב הנה 4 עצות "עשה" ועוד 4 עצות "אל תעשה" לתקופה הזאת.

תוכן עניינים

  1. אל תעשה
  2. עשה

1. אל תעשה

  1. אל תיקח ללב. אל תגזור מזה מסקנות לגבי עצמך. הכל בסדר. המשכורת אולי עוד תעלה שוב בעתיד ובכל מקרה הסכום בתלוש המשכורת לא אומר כלום לגבי הערך שלך כבן אדם.

  2. אל תיקח הלוואה. הניסיון לשמר את סגנון החיים הקודם הוא מיותר. אני חושב שהבחירה להגיד לעצמך ״ויתרתי על האוטו כדי להיות יותר עם הילדים״ היא בחירה טובה ובריאה.

  3. אל תפגע בחיסכון. לא צריך למשוך את כספי הפיצויים ורצוי להמשיך להפריש לחיסכון את אותו סכום שחסכת קודם.

  4. אל תוציא את זה על אחרים. אף אחד לא אשם שסגרו את הפרויקט שעבדת עליו בעשר השנים האחרונות ועכשיו אתה לא מוצא עבודה חדשה. זה החיים. מקסימום אפשר ללמוד מזה שכדאי להישאר מעודכנים בטכנולוגיות הכי חדשות כל הזמן גם כשנראה שהביטחון התעסוקתי שלך מובטח עד הפנסיה.

2. עשה

  1. הקדש יותר זמן ללמידה. הכלכלה היום בעולם מתגמלת מיומנות ולכן ככל שתדע לעשות יותר דברים שאנשים צריכים יהיו לך יותר כלים להעלות את המשכורת בהמשך.

  2. התחל עסק צדדי. זה קל מאי פעם לפתוח באינטרנט עסק צדדי שיעזור להפוך חלק מהזמן הפנוי שלך לכסף.

  3. למד כישורי חיים. זה הזמן לקנות פחות אוכל בחוץ וללמוד להינות מבישול, או לוותר על העוזרת וללמוד להנות מלנקות.

  4. התחל תחביב חדש (אבל עדיף אחד זול :). תחביב הוא דרך טובה להזכיר לעצמנו שלא הכל בחיים נמדד בכסף, ונותן לנו הזדמנות לבנות את הערך העצמי שלנו דרך מקומות נוספים.

בקצרה הבחירה של הייטקיסטים רבים להשקיע שעות ארוכות בעבודה מביאה לקשר רגשי מאוד חזק בין ההישגים שלנו בעבודה לתחושת הערך העצמי שלנו. ירידה במשכורת זו הזדמנות טובה לעבוד על ניתוק הקשר הזה וללמוד להינות גם מדברים אחרים בחיים. הבונוס האמיתי יגיע אם כשהמשכורת תעלה בפעם הבאה תצליחו להישאר ולהרגיש טוב ברמת ההוצאות ובסיגנון החיים שבניתם כשהמשכורת היתה נמוכה יותר.