• בלוג
  • לימוד בדחיפה לימוד במשיכה

לימוד בדחיפה לימוד במשיכה

31/07/2019

הנטיה של מוצרים טכנולוגיים היום היא להתחרות אחד עם השני על תשומת הלב שלנו, והדרך שלהם להגיע לשם זה להידחף לנו לחיים: פייסבוק רוצה לשלוח לך Push Notifications, המייל רוצה לשלוח הודעות פוש, דואולינגו רוצה לשלוח הודעות פוש, וכך כמעט כל אתר או אפליקציה. וכך אנחנו מתרגלים שהדברים שאנחנו מתעסקים איתם הם הדברים שקופצים לנו מול העיניים, ואם משהו לא מנצח במירוץ תשומת הלב הזה הוא כנראה לא מספיק דחוף.

לימוד בדחיפה אומר שכדאי לנו להירשם לאפליקציות או משחקונים שישתתפו במירוץ וגם ינצחו בו. דואולינגו הוא דוגמא טובה לאפליקציה כזאת: הם משתמשים בגיימיפיקציה כדי להידחף, להיראות דחופים ולחסום לך את הדרך כדי שחלילה לא תפספס יום.

אבל האמת היא שקשה מאוד ללמוד שפה דרך דואולינגו, ולא משנה כמה נודניקים הם יהיו. מי שרוצה להצליח ללמוד שפה יצטרך לשלב הרבה אמצעי לימוד כאשר חלק גדול מהם זה דברים שצריך להתאמץ כדי למצוא אותם.

וכאן אנחנו מגיעים לשיטת הלימוד שלדעתי עדיפה בהרבה - נקרא לה לימוד במשיכה. לימוד במשיכה אומר שאנחנו מקצים זמן קבוע ללימוד כל יום, וכשמגיע הזמן הזה אנחנו מיוזמתנו יושבים ומחפשים איך למלא אותו. כך לדוגמא כשאנחנו מדברים על תכנות אז לימוד במשיכה אומר שכל יום אני מקצה רבע שעה כדי ללמוד משהו חדש, ופעם בשבוע שעה או שעתיים לטובת העניין, וכשמגיע הזמן הזה אני צריך להחליט איך למלא אותו. זה יהיה הזמן בו אני אתיישב ללמוד פריימוורק חדש, לקרוא מאמר או ספר מקצועי. לימוד במשיכה יוצא ממירוץ תשומת הלב ומעביר לכם את האחריות על הלימוד.

ולמה זה חשוב? כי האמת הכואבת שללמוד זה לא תענוג גדול. שכמעט בכל הזדמנות יותר קל להסתכל על שטויות בפייסבוק או ב ynet מאשר למצוא באגים בתרגיל פייתון שניסיתם לפתור. התמודדות עם תסכולים ובאגים כמעט אף פעם לא מנצחת במירוץ לתשומת הלב שלכם, אבל היא הדבר שהכי יעזור לכם להתקדם באמת.