• בלוג
  • למה הכל מסובך כאן?

למה הכל מסובך כאן?

14/07/2019

באוגוסט 2006 פייסבוק יצאו עם ה API הראשון שלהם והם רצו להכניס כמה שיותר מתכנתים שיכתבו כמה שיותר אפליקציות עבורם. כל הדיון על פרטיות היה רחוק בעתיד. בעזרת ה API ומשחקים חברתיים כמו פארמוויל פייסבוק נתנה את מכת המחץ למייספייס והפכה לרשת החברתית של העולם.

בשלוש עשרה השנים שעברו מאז הכל השתנה: היום אפילו בשביל ליצור אפליקציה שרק תכתוב לעצמי על הקיר אני צריך לכתוב מדיניות פרטיות לאפליקציה ולהעביר אותה דרך הבודקים של פייסבוק לפני שגולשים אמיתיים יחשפו לתוכן שהאפליקציה יוצרת. גם מערכת ההרשאות עברה שינויים רבים והיום ההרשאות מגיעות לרזולוציה מאוד גבוהה כדי שאפליקציות יוכלו לעשות רק מה שמשתמשים מעוניינים שהאפליקציות יעשו ואנחנו המשתמשים יכולים לשלוט בדיוק במה מותר לכל אפליקציה לראות.

מנקודת מבט של מתכנתים ב-13 שנים שה API של פייסבוק נמצא באוויר הוא שינה צד: היום יצירת אפליקציה היא תהליך מסובך. אנחנו צריכים יותר השקעה בשביל לקבל אפליקציה שיכולה לעשות פחות עם הפלטפורמה. אבל לסיבוך הזה יש גם צדדים חיוביים, ומתכנתים שמכירים טוב את מערכת ההרשאות של פייסבוק ויודעים לכתוב מהר אפליקציות שעושות שימוש מדויק ומהיר במערכות המסובכות יותר יכולים לגבות על העבודה שלהם יותר ממה שהיו יכולים לפני עשר שנים.

במקום לשאול "למה זה כזה מסובך?" שווה לעצור רגע, לקחת אוויר ודווקא לשמוח - כי כשמעלים את הרף אנחנו מקבלים הזדמנות לעשות עבודה טובה יותר.