• בלוג
  • פרק חדש בקורס Node.JS - עבודה עם ספריית Sequelize

פרק חדש בקורס Node.JS - עבודה עם ספריית Sequelize

15/08/2019

הדרך המרכזית היום לעבודה עם בסיסי נתונים מבוססי SQL מתוך קוד נקראת ORM, שזה קיצור ל Object Relational Mapping. בעברית זה אומר שבמקום לכתוב קוד SQL אנחנו הולכים לכתוב קוד רגיל לגמרי שמשתמש במחלקות ואוביקטים, וספרית ה ORM תתרגם את הקוד שכתבנו לשאילתות SQL יעילות יותר ממה שאנחנו היינו כותבים.

הספריה Sequelize של Node.JS היא ספריית ORM ל Node, שבעצם מנהלת בשבילנו את כל העבודה עם בסיס הנתונים, כולל כמובן יצירת השאילתות, אבל גם יצירת מידע ראשוני בבסיס הנתונים, יצירת הטבלאות וניהול גירסאות עליהן, ניהול החיבור לבסיס הנתונים ותמיכה בבסיסי נתונים שונים למטרות שונות (פיתוח, ייצור ובדיקות). מה שאהבתי במיוחד בספריה זה השילוב בין גמישות להיקף: הספריה נותנת פיתרון מקצה לקצה למערכת Node שצריכה לעבוד עם בסיס נתונים מבוסס SQL, אבל אם כבר יש לכם בסיס נתונים שמנוהל בשיטה אחרת הכל טוב ותוכלו להשתמש רק בחלקים מתוך Sequelize ולהתאים אותם לעבוד עם כל בסיס נתונים.

בקיצור אחרי שעפתי על הספריה הזאת חשבתי לשתף את מה שלמדתי גם אתכם וכך נוסף פרק חדש לקורס Node.JS שעוסק ב Sequelize ובעבודה איתו. הפרק כולל 8 שיעורים ודף תרגול באורך כולל של כמעט שעתיים וידאו, במהלכם אני מדגים בניה של שני פרויקטים, כולל כתיבת בדיקות יחידה עם Mocha וחיבור ל API עם Express.

אם אתם כבר מנויים יכולים פשוט ללכת לצפות בסידרה החדשה מתוך דף הקורס כאן: https://www.tocode.co.il/bundles/nodejs

ואם עדיין לא אז כמו שאומרים הקיץ הוא זמן מצוין לעשות מנוי, וקורס Node.JS הוא לדעתי אחד הקורסים הטובים באתר אז שווה להתחיל ממנו את הלימוד.