פידבק לא יעיל

״ראית מה עשית עכשיו? למה אתה לא מסתכל על הקוד שאתה כותב? איך אתה כותב דבר כזה בלי לבדוק קודם ומעלה מיד לפרודקשן? אתה יודע כמה עבודה עכשיו צריך לעשות מחדש? ותשמע אני מספרת לך את זה רק בשביל ללמד אותך. עם הוותק והניסיון שלך אני מצפה שתדע איזה בדיקות להריץ אחרי שמשנים קוד מהסוג הזה.״

פידבקים מסוג זה נותנים הרגשה טובה לראש צוות שנותן אותם, אבל עושים עבודה רעה מאוד אם המטרה שלכם היא באמת לשנות את תפיסת העולם של העובדים שלכם. העובד יזכור את הנזיפה בתור תמריץ שלילי חיצוני, וזה יחזיק מעמד לכמה שבועות ואז יתמוסס.

יותר יעיל להבין מאיפה באה הטעות ולייצר מסלולים של עבודה אישית עם העובד על הסעיפים שזיהיתם כבעייתיים. שבוע אחרי שבוע, דוגמא אחרי דוגמא - תנו לעובד לזהות את הטעות שלו בעבודה של אחרים, שתפו אותו ביצירת מנגנונים למניעת הטעות ועזרו לו להטמיע באמת את התרבות הארגונית שאתם רוצים לייצר. כל אלה יעשו עבודה הרבה יותר טובה לטווח הרחוק.