ממליצים

03/09/2019

בקורות חיים אנשים אוהבים לרשום למטה משפט כמו ״ממליצים יסופקו לפי דרישה״ ובכך לפספס לגמרי את כל הפואנטה של ממליצים. נכון, לפעמים הבוסית העתידית שלך מתלבטת אם אתה מספיק טוב לעבודה ותרצה לדבר עם אנשים שעבדו אתך פעם, אבל ברוב המקרים המשקל שיינתן לחוות הדעת האלה אינו גבוה.

מה אם נרצה לנסות משחק הפוך ולהעלות את הממליצים למעלה? מה אם הממליץ הוא הבן אדם שיכניס אותך לעבודה הבאה? למשל כשהוא יבוא לבוס החדש ויגיד ״אנחנו חייבים למשוך את המתכנתת ההיא. כשעבדתי איתה בעבר היא עשתה דברים מדהימים״.

חבר מביא חבר היא שיטת הגיוס הפופולרית בארץ עם מעל 30% מגיוסי העובדים שקורים בשיטה זו. וככל שההמלצה של החבר יותר חזקה כך יש יותר סיכוי לקבל זימון לראיון ויותר סיכוי לעבור אותו.

לכן כדאי לשאול - איזה תכונות, איזה מעשים, איזה בחירות מקצועיות אני יכול לעשות היום כדי שהאנשים שאני עובד איתם היום יזכרו אותי בתור הבן אדם שאי אפשר בלעדיו? ובגירסא יותר קלה של השאלה, איזה אנשים סביבכם אתם תזכרו גם עוד עשר שנים ולמה?

והטריק אחרי שיש לכם את הרשימה הוא להתאמץ להפוך לכזה מתכנת, יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע. כדי שכשהממליצים האלה יגיעו למקום החדש לא תצטרכו לרשום אותם, אלא זה יהיה הם שיצלצלו אליכם.