• בלוג
  • אוי לא! יש טעות באינטרנט...

אוי לא! יש טעות באינטרנט...

13/10/2019

בין קישוטים לסוכה לבניית הסכך מצאתי היום קצת זמן לקרוא קצת יותר לעומק על ההבדלים בין npm ל yarn. אם הם מעניינים אתכם תצטרכו ללכת לקרוא קצת מגוגל (החיפוש שלי היה npm vs yarn 2019). פה בכל מקרה אני רוצה לסכם כמה נקודות שחשוב לזכור כשאנחנו מחפשים מידע טכני ברשת:

  1. כל אחד יכול לכתוב בלוג פוסט, והרבה אנשים כותבים. לחלקם יש יותר ניסיון מכם ובאמת עבדו עם שני הכלים, אבל יש גם הרבה אנשים שבגלל חוסר ניסיון נתקלו בבעיות שאולי אתם לא הייתם נתקלים בהן. הכלל הראשון שלי הוא להתעלם מפוסטים שכוללים טעויות או מידע חלקי, גם אם הטעות היא לא קריטית לנושא שעליו אני מחפש מידע. הרבה פעמים כשיש הרבה מאמרים בנושא מסוים אני בקלות אפסול פוסט גם על שגיאות כתיב. יש מספיק חומר ואני רוצה לקחת מידע מהפוסטים שהכי הרבה אנשים קראו וערכו אותם.

  2. פוסטים כוללים תאריך פרסום או לפחות מידע על איזה גירסא של הכלי הם מדברים. אין טעם להסיק מסקנות על סמך פוסט אם הכותב עבד עם npm 5, כשהגירסא העדכנית היום היא 6. הבעיות שהוא נתקל בהן אולי כבר לא רלוונטיות. כן רצוי לקרוא אם יש לכם זמן אבל חשוב לבדוק שוב כל מסקנה מול הגירסא העדכנית ביותר של הכלי.

  3. גם פוסטים שעברו עריכה אולי לא כוללים את כל המידע או נבדקו בסביבה שונה מהסביבה שלכם. בבדיקה רצינית חוץ מלקרוא את הפוסט שווה להריץ אצלכם את הדוגמאות כדי לראות אם הכותב לא השמיט מידע חשוב או אם המערכת שלכם מתנהגת אחרת. אולי אצלכם npm דווקא עובד יותר מהר מ yarn? (אצלי אגב זה היה המקרה, למרות שרוב האינטרנט מספר ש yarn הוא המהיר מבין השניים).

  4. אתרי שאלות כמו Stack Overflow ו Quora הם מקור ידע מעולה אבל שימו לב שאתם קוראים תשובה עדכנית ואת כל ההערות הרלוונטיות.

לשאלות המעניינות שנרצה לשאול את האינטרנט התשובה ממילא מורכבת ואנחנו לא רוצים המלצה כמו "תמיד תבחרו X" או "תמיד תבחרו Y". המטרה בחיפוש היא לקבל כיווני מחשבה וקריטריונים להשוואה כדי שתוכלו לבדוק בעצמכם בצורה יסודית ולבחור את הדבר שמתאים למערכת ול Use Case שלכם.