גדול עליי

25/11/2019

״לקרוא עכשיו ספר מקצועי מקצה לקצה? קצת גדול עליי״

״לכתוב מערכת ווב שאנשים ממש ישתמשו בה? גדול עליי אחי״

״לכתוב מערכת בדיקות אוטומטית במקום להריץ הכל לבד? רעיון טוב אבל כרגע טיפה גדול עליי״

כשאתם אומרים שמשהו "גדול עליכם" למה אתם מתכוונים? אני לא חושב שאנשים יגידו "גדול עליי" על משהו שהוא לגמרי לא קשור לעולם שלהם, כלומר אם עכשיו אני אציע למישהו ללמוד צלילה הוא לא יגיד שזה גדול עליו. לא, ה"גדול עליי" שמור למקרים שאנחנו כן בתוך משהו אבל מרגישים שהדבר שביקשו מאיתנו לעשות הוא רחוק מאזור הנוחות שלנו.

אם אני בודק תוכנה ומישהו יבוא להציע לי לתכנת בשבילו מערכת ווב אני לא אגיד שזה גדול עליי אלא אסביר שאני לא מתכנת ולא יודע לכתוב קוד למערכות אינטרנט.

לעומת זאת אם כבר בניתי מיניסייט או דף נחיתה ואני יודע קצת מי נגד מי בעסק הזה, אבל עדיין לא פיתחתי אף מערכת ווב גדולה ומישהי באה להציע לי להיות המפתח הראשי בסטארט-אפ שלה, זה הרגע שה"גדול עליי" קופץ לראש. גדול עליי אומר שאני יודע פחות או יותר מה הצעד הראשון, אבל אין לי מושג איך יראו הצעד החמישי או השביעי. גדול עליי אומר שהדבר הזה שאתה מבקש ממני לעשות עלול להיכשל.

אבל גדול עליי זו גם הדלת דרכה אנחנו גדלים בעצמנו, ולכן זה המקום שהכי כדאי להתעקש ללכת אליו. כן, חלק גדול מהפרויקטים שגדולים עלינו וננסה לעשות ייכשלו, וזה בסדר. כי הפרויקטים שיצליחו יהיו אלה שיקחו אותנו לרמה הבאה.