להתחיל בקטן

11/11/2019

אחד הדברים שמתכנתים הכי אוהבים לעשות הוא לזרוק את כל הקוד שכתבנו לפח ולהתחיל מהתחלה. זה אגב הרגל שמנהלים, לקוחות או כל מי שצריך להשתמש במוצר שלנו ממש לא אוהב.

הבעיה עם לזרוק הכל לפח ולהתחיל מחדש היא שאין לך מושג עד כמה הקוד שלך מסובך עד שצריך לכתוב אותו שוב. כלומר זה לא בטעות שהקוד שלך נראה באופן תמידי כמו אחרי סופת טורנדו - הכל מסובך עם הכל בגלל שהקוד עושה המון המון דברים. אם תמחק את כל הקוד ותתחיל לכתוב את הכל מהתחלה, אין שום סיבה להניח שהתוצאה תהיה טובה יותר ממה שיש לך עכשיו.

כי הבעיה היא לא השפה - באמת. יש אנשים שכותבים קוד נפלא עם השפה שבחרת.

והבעיה היא לא בפריימוורק - באמת. יש אנשים שכותבים קוד נפלא בריאקט. או ברידאקס. או באנגולר. או ב Vue. ויש אנשים שכותבים קוד נוראי בכל הפלטפורמות האלה.

והבעיה היא לא שדרישות המערכת משתנות כל הזמן - או לפחות חלק מהבעיה אולי הגיע משם אבל זה לא צפוי להשתנות בקרוב. מערכות תוכנה תמיד כוללות אינסוף דרישות לקוח משתנות.

במקום לזרוק את הקוד מהחלון יותר משתלם להשתמש בו כדי להתקדם. להוסיף קוד חדש מסביבו ולשפר את הרמה של הקיים לאט לאט באמצעות Refactoring. זה יותר קשה בהרבה מלהתחיל פרויקט חדש אבל גם יותר משתלם מבחינת שיפור הרמה המקצועית שלכם כמתכנתים.