מה עוצר אותך?

29/11/2019

מה עוצר אותך מללמוד את הטכנולוגיה החדשה הזאת שכולם מדברים עליה? מלנסות לכתוב אפליקציית מובייל ב React Native? מלכתוב פרויקט צד ב Clojure או ב Elixir או אפילו ב Node.JS? מלהתחיל להשתמש כמו שצריך ב Git?

אני יודע שזה לא בגלל חוסר ידע. יש יותר מדי מידע שמסתובב ברשת. יש יותר מדי Tutorials והוראות ומדריכים כך שכל מי שרוצה היום יכול להתחיל וגם להמשיך.

אני גם יודע שזה לא חוסר זמן. אנחנו מבלים ביוטיוב, בפייסבוק, ב ynet, באינסטגרם ואפילו בנטפליקס. כשמשהו מעניין אותך אתה מצליח למצוא את הזמן. כל מה שצריך בשביל לקבל עוד שעה ביום זה להתנתק ולחסום את כל האתרים האלה.

ומה שנשאר אחרי שהורדנו את הידע והזמן נקרא פחד. הפחד מכישלון, הרצון הקמאי "לחסוך" באנרגיה ולא להיכנס להרפתקאות, ההרגשה שמה שעבד עד עכשיו בטח ימשיך לעבוד. והכי נורא - התחושה שגם אם אני אשב לעשות את הדבר הזה בחיים לא אצליח להגיע לרמה שצריך בשביל להיות טוב בזה, ולכן חבל על ההשקעה. האבסורד הוא שככל שאנחנו יותר ממוקדי מטרה ויותר מבינים שצריך ללמוד למשל ריאקט בשביל להתקדם, כך קטן הסיכוי שנצליח לצלוח את התהום ובאמת להיות טובים בזה. התחושה שאתה לא מתקדם לשום מקום למרות שאתה לומד כל יום שבוע אחרי שבוע היא פשוט יותר מדי מתסכלת.

מה עושים? זורקים הצידה את המטרה ואת המיקוד ועוברים לדבר על הרגלים. אנחנו לא נכנסים עכשיו לקורס בו בחודשיים הקרובים נעבוד קשה ואחרי זה נדע את הדבר ואפשר יהיה לנוח, אלא אנחנו בתהליך של להפוך לבני אדם שיושבים שעה כל יום ללמוד ריאקט. בלי קשר למה שקורה בעבודה או אם זה מצליח או לא מצליח.

לכן שאלה יותר טובה תהיה "מה עוצר אותך מלהתחיל היום לבנות הרגל חדש, הרגל של לימוד יומי?". יש לך זמן, אתה יודע איפה מתחילים, והכי חשוב - אי אפשר להיכשל.