• בלוג
  • ללמוד איך משתמשים או איך זה בנוי

ללמוד איך משתמשים או איך זה בנוי

24/12/2019

קניתי השבוע מברשת שיניים חשמלית לראשונה בחיי. היא מדליקה ממש ומתחברת לטלפון בבלוטות' וכל יום נותנת לי ציונים על זה שאני מצחצח שיניים. הדבר הראשון שעשיתי כשהוצאתי אותה מהקופסא היה לפתוח את חוברת המדריך למשתמש כדי לראות איך משתמשים בזה. את החיבור לטלפון, האפליקציה והבלוטות' אגב הבנתי מהר מאוד גם בלי המדריך, אבל איך לצחצח שיניים נכון זה כבר סיפור יותר מסובך.

אין לי מושג כמובן איך המברשת הזאת בנויה מבפנים וגם ממש לא מעניין אותי לפרק אותה כדי לגלות. אני שמח שיש לי אותה ושאני יודע להשתמש בה כדי לקבל שיניים נקיות.

גם בתוכנה אנחנו יכולים להחליט לקחת גישה דומה, וצריך להגיד - יש מתכנתים מאוד יעילים שמצליחים להשתמש בטכנולוגיות בלי שיהיה להם אכפת איך זה בנוי או עובד מבפנים. אבל רוב המתכנתים הטובים שאני מכיר לא עצרו שם.

זה דבר אחד להיות מסוגל להשתמש ב API שקיבלת ודבר אחר לגמרי להיות הבן אדם שבונה את ה API. זה דבר אחד להיות מסוגל להשתמש בספריה שקיבלת לפי התיעוד שלה, ודבר אחר לגמרי להיכנס לקוד הספריה ולהציע תיקונים ושיפורים. אחרי שלמדנו איך משתמשים במשהו - הצעד הבא הוא תמיד ללמוד איך זה בנוי ואיך בונים אחד בעצמנו.