• בלוג
  • שלוש שאלות חשובות על מיומנות

שלוש שאלות חשובות על מיומנות

10/01/2020

יש רק שלוש שאלות ששווה להתלבט לגביהן לפני שמחליטים אם לקחת או לא לקחת מסלול לימוד מסוים (קורס, ספר, השתתפות במיטאפ, פיתוח פרויקט לבד וכו'):

1. האם אני יכולה להשתפר?

שאלה ראשונה - האם אני בכלל יכולה להיות טובה יותר בדבר הזה? אני כמובן רוצה לצעוק "כן!" לא משנה מה הנושא, אבל האמת קצת יותר מורכבת.

אולי העוגת גזר שאתה מכין לכל אירוע משפחתי בעשר השנים האחרונות היא ממש טובה כמו שהיא. כולם כבר התרגלו לטעם וכל שינוי רק יזיק. כולנו מכירים מאכלים כאלה שאנחנו אוהבים בדיוק בגלל שהם כמו שתמיד היו.

אולי את כבר יודעת ממש טוב למלא את הדוח השנתי למס הכנסה. העסק שלך לא משתנה יותר מדי, את מתעדכנת מדי פעם בשינויי החקיקה, ישבת עם רואה חשבון שילמד אותך כל מה שצריך ווואלה הדוח יוצא מעולה. גם במקרה הכי טוב שתצליחי לדחוף עוד הוצאה זה לא יחסוך לך יותר מדי ובטח לא משהו ששווה להתאמץ בשבילו. זה הכי טוב שזה מגיע.

לפני שאנחנו מתחילים להתאמן כדי להשתפר כדאי להיות משוכנעים שזה משהו שאפשר בכלל לעשות אותו יותר טוב.

2. האם כדאי לי להשתפר?

בתכנות המצב יחסית קל - כל מי שאני מכיר שכותב קוד יכול לעשות את זה יותר טוב, וכל המתכנתים הטובים שאני מכיר מודעים לזה שכשאנחנו מעלים את הרמה אנחנו מרוויחים המון.

האתר הזה כתוב ב Ruby On Rails. כשהתחלתי אותו כמעט ולא ידעתי Rails, אבל היום 6 שנים אחרי אני יודע מספיק ריילס בשביל להתעצבן כמעט על כל שורת קוד שכתבתי כשהתחלתי. יש לי גם את הפרספקטיבה לראות איך כשאני כותב קוד חדש היום אני יכול הרבה יותר בקלות להוסיף אליו פיצ'רים והקוד מכיל הרבה פחות באגים בהשוואה ללפני כמה שנים.

שיפור המיומנות שלי חסך לי שעות של עבודה בפיתוח ותחזוקה של האתר.

ובגלל שכולם בתעשיה יודעים את זה כל החברות רוצות לגייס את ה 5% מתכנתים הטובים ביותר בארץ, והעיתונות מלאה בכתבות על האבסורד שמצד אחד יש כל כך הרבה משרות תכנות פנויות ומצד שני יש המון מחפשי עבודה שלא מצליחים להשיג את המשרות האלה.

3. האם המסלול המוצע יעזור לי להשתפר?

עכשיו אנחנו מגיעים לשאלה הקובעת: אם אני יודע שבתור מתכנת מאוד משתלם לי כל הזמן ללמוד ולהשתפר, נרצה לשאול על דרך לימוד ספציפית האם היא שווה את הזמן שלי.

האם לקרוא ספר על Design Patterns יעשה אותי מתכנת טוב יותר וייתן לי כלים טובים יותר ממה שיש לי כדי להתמודד עם בעיות ביום יום?

האם לקחת קורס אונליין על Rails יהפוך אותי למתכנת ריילס טוב יותר?

האם לבנות פרויקט-צד ב React יהפוך אותי למתכנת ריאקט טוב יותר?

האם להעביר הרצאה במיטאפ יעזור לי ללמוד משהו יותר לעומק?

והנה משימת הבית שלכם להיום - קחו שלושה נושאים שהייתם רוצים להשתפר בהם וכתבו לעצמכם 5 הצעות לדברים שאתם יכולים לעשות כדי להשתפר בכל אחד מהנושאים (סך הכל 15 משימות). לא צריך לעשות את כולן יחד, אבל כן כדאי לבחור אחת, את זו שנראית הכי חשובה או הכי כיפית, ולהתחיל איתה. וכן היום זה יום מצוין לזה.