אוף סיזן

20/02/2020

כלל ידוע בחיים הוא שכולם רוצים להיות איפה שכולם רוצים להיות. כולם רוצים לראות את הסידרה שכולם מדברים עליה, כולם רוצים ללכת למסעדה האופנתית עם התור המטורף בכניסה וכמובן כולם רוצים לנסוע לאותו חו"ל באותם תאריכים. והכלל הזה לא מדלג גם על מתכנתים, ובתרגום לעולם שלנו נגלה שכולם רוצים לעבוד באותן הטכנולוגיות.

אם אתם מנהלי פיתוח או יזמים מהר מאוד תגלו שבשביל לגייס את כח האדם הטוב ביותר כדאי לכם לבחור בטכנולוגיות שכולם רוצים לפתח בהן. כמות המועמדים שתקבלו למשרת "מפתח React" תהיה משמעותית יותר גדולה מכמות המועמדים שתקבלו למשרת "מפתח Backbone". בשביל הראשונה מתכנתים מוכנים להתאמץ כי הם יודעים שניסיון בריאקט יפתח להם דלתות לעבודה הבאה, אבל בשביל השניה תצטרכו לעבור שבעה מדורי גיהנום בשביל למצוא את המתכנתת שתסכים ללמוד Backbone.

מצד שני אם אתם מתכנתים הלקח יכול להיות הפוך: במקום להידחף עם כולם בשביל לנסוע לחו"ל דווקא באוגוסט, אתם יודעים שאפשר לקבל דילים הרבה יותר טובים אם טסים בתחילת ספטמבר. או בגירסת הקוד, במקום להידחף ולהתפשר על משרת מתכנת ריאקט, אתם (לפעמים) יכולים לקבל תנאים הרבה יותר טובים בתור מפתחי Backbone.

אני עשיתי את זה כשרציתי להיכנס לתחום פיתוח אפליקציות Mobile. הרף היה גבוה ואני הגעתי בלי שום ניסיון רלוונטי, אז ישבתי לבד ללמוד את הטכנולוגיה שאף אחד לא רצה ללמוד (קראו לה Symbian). זה לקח נצח אבל כשהגעתי לראיון עבודה באחת החברות הבודדות שפיתחו אפליקציות בטכנולוגיה זו קיבלו אותי בזרועות פתוחות. אחרי שנתיים שם המעבר לפיתוח iPhone ו Android היה כבר הרבה יותר חלק.