• בלוג
  • ומה תעשה כשזה נשבר?

ומה תעשה כשזה נשבר?

05/02/2020

יש ציטוט מפורסם שהאינטרנט טוען שהגיע מוורן באפט לפיו "רק בשפל אפשר לגלות מי שוחה בלי בגד ים". האנלוגיה (אם הבנתי נכון את המשפט) היא לעולם ההשקעות שם כשהכל הולך טוב כולם מרוויחים אבל רק כשהבורסה נופלת נוכל לגלות מי באמת מנהל נכון את הכסף שלו.

סיפור דומה אפשר לספר גם על קוד - הרבה אנשים יודעים ללכת לפי Tutorials ברשת, ויש אפילו לא מעט אנשים שיצליחו לבנות מערכת כשהכל הולך לפי התוכנית, אבל הכיף האמיתי קורה כשדברים לא עובדים כמו שכתוב בספר.

הדבר הראשון שכולם עושים כשמגיעים לשגיאה שאף פעם לא ראינו הוא להעתיק את השגיאה לגוגל ולקוות שמישהו ב Stack Overflow פתר אותה. הכיף האמיתי הוא המחקר שקורה אחרי: במקום לנסות לזרוק על הבעיה שלכם את כל הפיתרונות שמצאתם ב Stack Overflow ולקוות שאחד מהם יעבוד, עדיף להתיחס לכל פיתרון בתור ציון דרך או רמז, לקרוא וללמוד יותר טוב מה הבעיה שהכותב נתקל בה והאם היא דומה לבעיה שלכם, ואיך הפיתרון המוצע פותר את הבעיה ההיא.

המתכנתים הכי טובים שאני מכיר מחפשים בנרות את המקומות האלה שהקוד נשבר או שדברים לא ברורים קורים - אלה ההזדמנויות הכי טובות שלנו ללמוד יותר לעומק על המערכת.