• בלוג
  • עזבו את טמקא - הנה אליאס פשוט שיגיד לכם כמה חולי קורונה יש בארץ

עזבו את טמקא - הנה אליאס פשוט שיגיד לכם כמה חולי קורונה יש בארץ

15/03/2020

אחד הדברים הממכרים בחיים המודרניים נקרא הסחות דעת. אתם יודעים זה הקטע שאנחנו קופצים לפייסבוק רק כדי לראות את השטויות שחברים משתפים במקום לסיים לפתור את הבאג שעוד רגע אנחנו פותרים. ובתקופות לחוצות רק טבעי שיכולת הריכוז יורדת ובמקום לפתור באגים אנחנו קופצים ל ynet רק כדי לראות כמה חולי קורונה כבר יש בארץ.

בקיצור אם גם לכם יש את הבעיה הזאת תשמחו לדעת שלא צריך יותר לעזוב את הטרמינל או ללכת ל ynet. גם לנתוני הקורונה יש API ועם אליאס קצר אנחנו יכולים לקבל את המספר בשניה מתוך שורת הפקודה. הפקודה מסתבר היא פשוט:

$ curl 'https://lab.isaaclin.cn/nCoV/api/area?latest=1&provinceEng=Israel' 2>/dev/null | jq '.results[0].confirmedCount'

ונכון לכתיבת שורות אלה המספר עומד על 154. כמובן שאנחנו לא מתכוונים לכתוב את כל השורה הארוכה הזו שוב ושוב, ולכן אפשר ליצור אליאס:

alias cocount="curl 'https://lab.isaaclin.cn/nCoV/api/area?latest=1&provinceEng=Israel' 2>/dev/null | jq '.results[0].confirmedCount'"

ומפה מספיק לכתוב cocount כדי לראות כמה מקרים יש, להיבהל או להירגע ולחזור לתקן באגים.

נ.ב. כתבתי פה פעם מדריך ליצירת בוט לטלגרם. אם נתקעתם בבית ואתם יותר מדי בלחץ מהקורונה בשביל לעבוד, נסו לחבר בין הפוסטים ולכתוב בוט לטלגרם שישלח לכם ולחברים עדכוני קורונה מלחיצים.