• בלוג
  • לכתוב הוראות לעצמך

לכתוב הוראות לעצמך

17/03/2020

אחת הטכניקות היותר יעילות בלימוד נושא חדש מתבססת על הרעיון שכדאי לנו מאוד להיות האנשים שכותבים את ההוראות במקום רק לעקוב אחר הוראות. הקפיצה הזו - ממעקב אחר הוראות לכתיבת הוראות נותנת לכם הבנה הרבה יותר טובה של הדבר שאתם לומדים (לא משנה מהו).

לכן אם לדוגמא החלטתם ללמוד ריאקט ונכנסתם לקורס פה באתר, מה שרוב האנשים יעשו זה לראות את שיעורי הוידאו ואז ללכת לנסות לפתור את התרגיל. הבעיה שזה ממש קשה ולא יעיל.

במקום זה כדאי להתחיל להתאמן הרבה לפני התרגיל: מיד אחרי שצופים בוידאו הדבר הכי טוב לעשות הוא לנסות לשחזר אצלכם על המכונה בדיוק את מה שראיתם. אבל השוס האמיתי יהיה לא לעצור שם, ואחרי שהצלחתם לשחזר את הוידאו אצלכם על המכונה ללכת ולכתוב לעצמכם הוראות חדשות (על דף) בהן אתם מסבירים לעצמכם איך לבנות את מה שהרגע בניתם. אחרי שיש לכם את ההוראות תוכלו למחוק את כל הפרויקט ולנסות מחדש, והפעם להיעזר בהוראות שלכם.

המעבר מצפיה סבילה בוידאו לניסיון פעיל למצוא את הדרך הטובה ביותר להסביר את זה הוא קשוח. אנחנו רגילים לחשוב שלמידה זו פעולה סבילה, שגם בוידאו, כמו בכיתה, מישהו צריך להסביר לנו ואנחנו רק צריכים לשבת ולספוג. אבל האמת שאם בכיתה זה עוד איכשהו עובד לחלק מהאנשים, בוידאו זה עובד הרבה פחות טוב.

לאור הקורונה והעובדה שלמידה מרחוק היא כאן כדי להישאר, הגיע הזמן לבנות הרגלי למידה מרחוק טובים יותר. ולכתוב לעצמכם את ההוראות זו התחלה מצוינת.