• בלוג
  • איך נוצרים פערי ידע

איך נוצרים פערי ידע

09/04/2020

האינטרנט היום יוצר סביבה בה כל אחד יכול ללמוד וללמד כל דבר וזה נפלא, אבל הוא גם שם אותנו בתור תלמידים במצב שאנחנו לא רגילים אליו - במקום שנוכל לסמוך על המורה שיתן לנו את הדרך הטובה ביותר ללמוד, אנחנו צריכים לבחור בין מספר מורים, לפעמים לשלב בין חומרים לימוד שונים ובסוף לקוות שהצלחנו לכסות את הדברים החשובים.

העומס הזה מייצר אצלנו בתור תלמידים לחץ שהופך לשאיפה לביטחון - אתה רוצה למצוא את חומר הלימוד שיסביר לך איך לעשות את הדבר שאתה יודע שאתה רוצה. לדוגמא אם אני רוצה ללמוד Python בשביל להיות Data Scientist, ואני יודע בגדול ש Data Scientists מציירים גרפים, אז אני הולך לחפש קורס שיראה לי בצורה כמה שיותר ברורה איך לקחת נתונים ולהפוך אותם לגרף בשפת Python.

עכשיו האינטרנט כמו האינטרנט תמיד יודע לתת לך את מה שאתה מחפש, ולכן יהיו המון אנשים שישמחו ללמד אתכם איך לעשות את הדבר הספציפי הזה שאתם מחפשים (להפוך נתונים לגרפים), וגם יראו לכם איך לכתוב את הקוד בדיוק שורה אחר שורה. נפלא? לא בדיוק. כי בדרך ה Tutorial שמצאנו דילג על המון המון שיקולים וניואנסים קטנים בבניית הפיתרון. את הניואנסים האלה אנחנו לא מצליחים לראות עדיין (כי אנחנו עוד לא מכירים את הנושא כמו שצריך), אבל דווקא הבנה שלהם היא הדבר שהופך בן אדם ל Data Scientist ב Python, ולא היכולת לכתוב תוכנית שמציגה נתונים בתוך גרף.

אם ניקח רגע אנלוגיה מלימודי שפות - יש הבדל עצום בין היכולת לזכור בעל פה קטע קצר או שיר, לבין היכולת לכתוב אותו. אם כל מה שאתם עושים בשביל ללמוד אנגלית זה ללמוד בעל פה שיר של שייקספיר אתם אולי תצליחו להרשים חברים במסיבה, אבל לא ממש תצליחו לנהל אפילו את השיחה הפשוטה ביותר.

כן, זה חשוב לראות איך מישהו בונה מערכת גדולה ויכול לפעמים להועיל. אבל הרבה יותר חשוב להסתכל על הניואנסינים בתוכניות קטנות, להבין את ההיגיון והשיקולים של כל פונקציה וכמובן להיות מסוגלים לכתוב דברים חדשים לבד בעצמכם.