• בלוג
  • לימודים בתקופה של אי וודאות

לימודים בתקופה של אי וודאות

12/04/2020

השבועות האחרונים זרקו אותנו לעולם מאוד מוזר בכל מה שקשור ללימודים - מצד אחד כל הפייסבוק שלי מלא באנשים שמזמינים אותי לקחת את הקורס אונליין שלהם או ללמד אותי איך להקליט ולמכור קורס אונליין משלי. אבל מצד שני להרבה אנשים ברור שאנחנו לא באמת יודעים איזה מיומנויות נצטרך כשהחיים יחזרו למסלולם.

אם עד אתמול מחפשי עבודה ידעו מה הדרישות בשוק, בשבועות האחרונים מספרים לי הרבה חברים על הקפאה של תהליכי גיוס (כולל כאלה שהתחילו). אם חיפשתם עבודה כמפתחי Front End והקפיאו לכם את החיפוש, יכול להיות שאתם משוכנעים שעוד רגע הכל יופשר ויחזור לקדמותו, אבל יותר סביר שאתם מבינים שאי אפשר לדעת איך יראה העולם כשחברות יחזרו לגייס. אנחנו לא יודעים איזה חברות ייסגרו ואיזה חברות חדשות יקומו, ואנחנו בטח לא יכולים להיות בטוחים שדווקא פיתוח פרונטאנד (או פייתון, או Machine Learning) יהיו הדברים שבהם נצליח למצוא עבודה.

וחוסר הוודאות הזה הופך את הלימוד להרבה יותר מורכב, כי בנוסף על הדאגה הרגילה של מחפשי עבודה אנחנו מוסיפים גם את הדאגה הכללית שלא ברור מתי בכלל עבודות ייפתחו שוב, מה תהיה התחרות ואיזה עבודות אלה יהיו.

לכן דווקא בתקופה כזו של אי וודאות יותר קל להוריד הילוך. בניגוד למה שלפעמים נראה מהפייסבוק העולם לא בורח לשום מקום, אין אוצר מטבעות זהב בקצה הקשת בענן ואין שום סיבה לרוץ דווקא עכשיו מהר אחרי הדבר הגדול הבא. אין לאף אחד מושג ירוק מה יהיה הדבר הגדול הבא.

הלימוד בהילוך איטי הוא שונה מהלימוד המתוקתק והפרודוקטיבי שאנשים רגילים אליו. אפשר למשל לקחת חצי שעה בערב ולראות הרצאה מכנס במקום נטפליקס. אפשר לנסות בבוקר לפתור שאלה מראיונות עבודה, סתם בשביל הכיף. אפילו אם אתם רוצים לחלום ולהתקדם בפרויקט צד קטן זה כיף. הדגש הוא על לימוד שעושה כיף ובמקטעים קטנים במקום לימוד כדי להשיג מטרה, כי המטרה שאנחנו רודפים אחריה אולי לא תהיה שווה הרבה בעוד חודשיים.

כמה דוגמאות? ברור בשביל זה אנחנו פה:

  1. טוטוריאל פיתוח משחק פלאפי בירדס מלא בעשר דקות

  2. פרויקט אוילר

  3. אדוונט אוף קוד

  4. קראקמיס

  5. וים בייסיקס בשמונה דקות

  6. ובאותו נושא וים אדוונצ'רס

  7. פלקסבוקס צפרדעים

  8. אפשר לפתוח בלוג מקצועי קטן ועל הדרך ללמוד קצת על פיתוח ואחסון אתרים