פוקוס

קחו שתי שאלות להתחלה. שימרו את התשובה בסוד לא צריך לספר לי, לא לבני זוג, לא למשפחה, לאף אחד. סוד. הנה זה בא:

  1. כמה טכנולוגיות חדשות למדתם בשנתיים האחרונות?

  2. האם אתם מרגישים שאין מספיק הזדמנויות טובות בתעשיה?

למרות שהן לא נראות קשורות, שתי השאלות האלה הולכות יחד כמו חוט ומחט, כמו פטרוזיליה וטחינה, כמו... נו הבנתם אני מקווה.

כשקופצים מנושא לנושא, כשלומדים יותר מדי טכנולוגיות יותר מדי מהר, קשה להגיע לרמה גבוהה בטכנולוגיה מסוימת. ובתעשיה מה לעשות צריכים מתכנתים ממש טובים בטכנולוגיה מסוימת. הכסף הגדול וההזדמנויות הגדולות דורשים מכם ריכוז ולימוד לעומק של הדבר שאותו הלקוח צריך (וזה נכון גם לשכירים, הלקוח יכול לגמרי להיות המעסיק הפוטנציאלי שלכם).

עכשיו כולנו יודעים איך קורה שיוצאים מריכוז: אנחנו מתחילים ללמוד ריאקט, בטוחים שזה הדבר הגדול הבא, משקיעים בזה כמה שבועות ואז כל האנשים סביבנו מתחילים פתאום לדבר על Vue. נדמה שכל מודעות הדרושים של ריאקט נעלמו והפכו למודעות דרושים ל Vue, וכפרילאנסר פתאום אתה מקבל עשרה טלפונים ביום מלקוחות שרוצים ייעוץ על Vue.

נו, הבן אדם אומר לעצמו, כנראה שאני לא בכיוון. כנראה שצריך ללמוד Vue. כנראה שכל הריאקט הזה שנראה לי לפני חודש וחצי כמו הדבר הגדול הבא בעצם לא החזיק מעמד כל כך הרבה זמן. צריך להתקדם. וכן בדיוק ברגע הזה במקום להתקדם אתם בעצם חוזרים חודש וחצי אחורה. מתחילים ללמוד Vue רק בשביל לגלות עוד חודשיים שכל "הלקוחות" רוצים את הדבר הגדול הבא.

הבאג בסיפור הוא לא הלקוחות שהגיעו אליכם אלא הלקוחות שלא ראיתם. מודעות הדרושים הן רק חלק קטן מהדרך בה מעסיקים מגייסים עובדים, וטלפונים שמגיעים משום מקום הם אחוז קטן מאוד מהלקוחות של רוב הפרילאנסרים. הדרך להגיע להזדמנויות הטובות היא שהלקוחות הנכונים יגיעו אליכם כשהם באמת צריכים מומחה בטכנולוגיה שלהם. אתם רוצים להיות הבן אדם ש Head Hunters צדים. את ההזדמנויות הטובות באמת אתם פשוט לא רואים כרגע. ולא תראו עד שתהיו מספיק טובים ועד שאנשים אחרים ידעו שאתם מספיק טובים כדי לפתור להם את הבעיה.

זה לוקח זמן, זה לוקח ריכוז אבל הכי קשה - זה דורש להתעלם מכל אלפי ההזדמנויות שכל הזמן מופיעות ויעשו הכל כדי להסיט אותנו מהמסלול.