• בלוג
  • יש טעויות ויש טעויות

יש טעויות ויש טעויות

אחרי שנתיים של לימוד אפשר כבר לספר שהצרפתית שלי לא רעה בכלל. אני מבין כשאנשים מדברים איתי (בחיים או בסרט), אני קורא בלי מילון ומצליח להתבטא כך שצרפתים אמיתיים מבינים אותי (בכתב ובעל פה). בגדול זה מכסה את כל מה שחלמתי עליו מלימוד שפה זרה. אבל.

אבל עדיין אני עושה טעויות. והאמת שדי הרבה מהן, בכתיבה וגם בדיבור.

וככל שאני מדבר וכותב יותר צרפתית (ולכן עושה יותר טעויות), אני מבין שחלק גדול מתהליך הלימוד מטעויות קשור לאופן שבו הטעות נעשתה ויותר מדויק - לבן אדם שאתה מדבר איתו.

כלל אצבע טוב שמצאתי היה שככל שהשיחה יותר חשובה לי, ככל שאני מדבר בפורום יותר רשמי, או אם אנשים שאני מכיר יותר זמן או שדעתם חשובה לי, כך אני יותר לוקח ללב את הטעות וכתוצאה מכך זוכר יותר טוב את הלקח. כך כשאני כותב לחבר-עט וירטואלי ממרוקו משפט והוא מתקן אותי אני יכול שעה אחרי זה לעשות את אותה טעות שוב במקום אחר, אבל אם אני כותב מייל רשמי לאיזה מלון לקראת טיול והם מתקנים אותי, שם הפאדיחה עושה את שלה ואת הטעות הזאת אני אזכור לתקופה ארוכה.

החדשות הטובות כאן למי שרוצה ללמוד נושא חדש הן שאנחנו יכולים להפוך את העסק הזה למשחק ולרמות את עצמנו כדי לשפר את הזיכרון. אז הנה לדוגמא אם את צריכה להעביר הרצאה בעבודה על תכנות אסינכרוני ב Python, והתכוננת ממש המון זמן ואת מגיעה להרצאה ואז הבוס מגלה טעות קריטית באחת הדוגמאות שלך - כנראה שאת הולכת לזכור את הפספוס הזה להרבה זמן (אני יודע שאני הייתי).

עכשיו המשחק הוא שאם תעבירי את אותה הרצאה מול קבוצת חברים שיודעים טוב פייתון אבל אין להם השפעה על העתיד התעסוקתי שלך, יש סיכוי (לא בטוח, אבל לפעמים) שכשהם ימצאו אצלך טעות במצגת זה יהיה מספיק מביך כדי לזכור את הלקח ולא לחזור על הטעות הזאת פעם שניה. מצד שני אם תעבירי את אותה הרצאה מול המראה, ופתאום תקלטי טעות באחד השקפים, פה כמו עם החבר המרוקאי שלי, רוב הסיכויים שתשכחי מזה עשר דקות אחר.

וכן גם הרעיון הזה הולך להיכנס בתור אחד העקרונות במסלול בוטקמפ בפיג'מה החדש שלנו: במקום להגיש את התרגילים ולקבל עליהם פידבק בסוד, יוכלו מי שירצו (ואתם תרצו) להציג את העבודות מול הקבוצה ולקבל הערות בפורום הכללי. מלחיץ? ברור. מפחיד? כמובן. אבל גם מלמד ומכין בצורה הטובה ביותר לראיונות עבודה ולשמירה על קור רוח במצבי לחץ אמיתיים.

ההרשמה כבר פתוחה ואתם יכולים למצוא פרטים נוספים בדפי הקורסים:

מסלול בוטקמפ בפיג'מה קורס ריאקט.

ומסלול בוטקמפ בפיג׳מה קורס פייתון.