• בלוג
  • החדשנות מתה. ברוך שפטרנו

החדשנות מתה. ברוך שפטרנו

עדיין לא ברור איך הקורונה תשפיע לטווח הרחוק על העסקים שלנו, אבל די בטוח שהיא לא הסיבה שעולם ה Web וה Mobile הגיע לסוג של יציבות.

בעולם ה Web הפריימוורקים המרכזיים: React, Vue ו Angular עומדים כולם על קרקע יציבה. ב React אחרי הכניסה של Hooks כל ה API התייצב והאקוסיסטם נבנית לאט לאט סביב קונספט זה. נכון, עוד מעט נראה את Concurrent Mode בפרודקשן, אבל זה רחוק מלהיות מהפכה. אנגולר כבר בגירסא 9 אבל מאז גירסא 2 אין שינויים מהפכניים ו Vue3 כבר זמינה בגירסת בטא וכנראה תישאר איתנו תקופה ארוכה.

גם בדפדפנים עצמם מאז Service Worker קשה להיזכר בפיצ'ר חדש ומהפכני ובעולם ה CSS התמיכה ב Flexbox וגריד כבר יציבה ומכסה את רוב הרשת.

בעולם ה Mobile מערכת הפעלה חדשה לטלפונים לא תגיע. ריאקט נייטיב עדיין עובד טוב וכנראה מתכנתים ימשיכו לריב עוד זמן רב אם לבחור בו או ב Flutter, אבל זה בכלל לא חשוב.

וזה מעולה.

כי זה אומר שאם אתם חושבים על עתיד הפיתוח אחרי הקורונה, בעולם ה Web וה Mobile יש לכם יחסית מעט טכנולוגיות ללמוד, ואת הזמן ללמוד אותן כמו שצריך. מי שילמד היום ריאקט, אנגולר או Vue3 (או את שלושתם) יקבל כלים שהולכים להישאר רלוונטים לשוק תקופה די ארוכה. ומי שתתחיל לפתח מערכת חדשה היום בכל אחת מהטכנולוגיות המובילות תקבל בסיכוי גבוה תמיכה טובה ומערכת אופנתית גם בעוד שנה.

עושה רושם שהחדשנות עשתה ברקס רציני בתקופה האחרונה. לא עוד פריימוורק חדש כל יומיים ושכתוב מלא של פריימוורקים פעם בשבוע. לא עוד עידכוני גירסא שבורחים מהמפתחים. סוף סוף אפשר לעבוד.