קורס באיקאה

24/06/2020

אני מקווה שאף אחד לא היה חושב שלבנות רהיטים של איקאה זו דרך טובה ללמוד להיות נגר. נכון יש אלמנטים דומים: צריך ללכת לפי ההוראות, בסוף יוצא רהיט - אבל נו, זה בערך זה.

נגרים טובים יודעים לחבר חלקים מכל מיני סוגים ולבנות רהיטים מכל מיני מבנים בסיסיים יותר. מרכיבי איקאה יודעים לבנות רק את הדבר שהם קנו. אם הייתי רוצה להיות נגר הייתי בונה סדנא ומתחיל לבנות דברים לבד. לאיקאה הולכים בשביל לקבל את הרהיט.

גם בלימודי תכנות יש פרויקטי איקאה. קורס לדוגמא שנתקלתי בו ביודמי הציע לי 21 שעות של וידאו, 111 פריטים להורדה ועשרה פרויקטים מהעולם האמיתי שמדגימים שימוש בטכנולוגיה. זה נשמע מלהיב אבל כשנכנסים לפרטים מוצאים פרק של 3 שעות על JavaScript Language Fundamentals שלא כולל בניה של שום תרגיל או משחקון אמיתי. במצב כזה אתה מבלה שעות בצפיה בוידאו בלי יכולת אמיתית ליישם את מה שלמדת על מקרים אמיתיים.

כי הנה האמת על לימודים שלא מספרים בבית ספר: בשביל ללמוד צריך ליישם. בשביל ללמוד צריך לקחת קונספט ולנסות להשתמש בו בהמון המון מקרים שונים ואז לראות איפה זה מצליח ואיפה זה לא מצליח. אף אחד לא לומד תכנות משינון כללים. אין שום סיכוי שאני הייתי מצליח ללמוד משהו מוידאו שמסביר שעה שלמה כללים של ביטויים רגולאריים ואז עוד עשרים דקות מראה איך לבנות פרויקט של Form Validation שמשתמש בהם. אני לא צריך וידאו של שעה על ביטויים רגולאריים, מה שאני צריך זה וידאו של עשר דקות על אספקט מסוים שלהם, ואז לבנות לבד ביטויים רגולאריים שמשתמשים בכלל שראיתי בוידאו.

זה כל כך קל בראיון עבודה לזהות האם המתכנת שמולך רק בנה פרויקט איקאה מאיזה קורס או באמת מבין את החומר. ומבחינת השקעה זה לוקח בדיוק אותו זמן לבנות עשרה פרויקטי איקאה כמו ללמוד ליישם כל אחד מהשלבים. בואו נפסיק לבזבז זמן על קורסים לא אפקטיביים ונלמד לבנות דברים כמו שצריך.