• בלוג
  • סרביסים של אחרים

סרביסים של אחרים

17/06/2020

בבניית מערכת יש איזון עדין בין כמות העבודה והזמן שמשקיעים בכל פיצ'ר לבין ההסתמכות על אחרים שכבר מימשו משהו דומה ונותנים לך להשתמש בו. דוגמא מפורסמת שחוזרת כמעט בכל מערכת היא ההתחברות: האם שווה לי להתאמץ לבנות מנגנון Login ולשמור אצלי שמות משתמשים וסיסמאות, או שאפשר להסתפק בלוגין דרך גוגל, פייסבוק, גיטהאב או מי שלא יהיה.

נזכרתי בזה כששלחתי את הפוסט אתמול עם תוכנית Python פשוטה שאומרת "שלום עולם" בכל שפה. בשביל לעשות חיים קלים לקוראים הוספתי לינק ל repl.it שכלל את הקוד וכל מה שצריך בשביל לראות את התוכנית בפעולה זה ללחוץ שם Run. לא עברו עשר דקות מאז ששלחתי את הפוסט ומישהו ברפליט העלה גירסא ששברה בדיוק את הפונקציונאליות ברפליט שאני יצרתי, כך שכל מי שנכנס לפוסט וניסה להריץ את הקוד בענן קיבל שגיאה.

בגלל שרפליט עובדים באזור זמן אחר מאיתנו רק לקראת הערב אחד המתכנתים שלהם ראה את הדיווח על הבאג, התנצל (כיף שיש דיסקורד) והעלה תיקון.

עכשיו, אפשר לטעון שרפליט זה לא גוגל ועל גוגל אפשר לסמוך. יש בזה משהו אבל הניסיון מראה שגם גוגל, גם אמזון, גם טוויטר, גם פייסבוק ובעצם גם כולם יהיו למטה מתישהו או יהיה להם איזה באג שישפיע בדיוק רק עליך מתישהו. זה לא נורא כשמדובר בקישור לרפליט מפוסט בבלוג, אבל כשמדובר במערכת לוגין ואף משתמש לא יכול להיכנס לאתר בגלל התקלה - זה כבר סיפור אחר.

הסתמכות על אחרים היא בלתי נמנעת, ועדיין שווה תמיד לוודא שיש לכם Fallback מתאים באזורי הליבה של המוצר שלכם.