• בלוג
  • למה כל כך קשה להחזיר חוב טכני

למה כל כך קשה להחזיר חוב טכני

30/06/2020

כל אחד יודע לקחת חוב טכני - אתה נמצא בבור עם לקוח צועק מלמעלה ובזמן שאתה מנסה לתקן את המכונה כמה שיותר מהר אתה נתקל באיזו הודעת שגיאה. משהו כמו:

Springboot -The AJP Connector is configured with secretRequired=“true” but the secret attribute is either null or ""

עכשיו הלקוח עדיין צועק מלמעלה, השרת עדיין לא עובד ועכשיו נזכרת לדבר איתי על כמה פרוטוקול AJP לא מאובטח? איפה היית כשהיה לי זמן?

בקיצור שתי דקות ב Stack Overflow זה כל מה שצריך בשביל למצוא איך לגרום לספרינגבוט להפסיק לבקש secret ואנחנו ממשיכים לחבר את החוטים. נחזור לזה אתה אומר, רק שהלקוח יפסיק לצעוק.

הבעיה שבמקום לרשום את החוב הטכני הזה באיזה פינקס כמו שעושים עם חוב בכסף אמיתי, אנחנו פשוט מניחים שמתישהו העניין יצוץ מחדש מעצמו ביום רגוע יותר. הבאג בחוצפתו במקום לשתף פעולה פשוט ממשיך לצוץ שוב ושוב בדיוק בזמנים הכי לחוצים שלכם.

מה עושים? אפשר להחליט שאף פעם לא נעגל פינות ושאצלנו בארגון אנחנו מתעלמים מלקוחות צועקים ואף פעם לא לוקחים חוב טכני. אני מכיר מעט מאוד ארגונים שמתנהלים כך. יותר טוב - אפשר לפתוח פנקס ולרשום כל פעם שעיגלתם פינה. פעם בשבוע מקצים שעתיים לעבור על הפינקס הזה. אין חובות להחזיר? פנקו את עצמכם בשעתיים פלייסטיישן במקום. מה שחשוב שהזמן להחזרת החוב הטכני יישאר משוריין בלו"ז ולא ינוצל לצרכים אחרים, כי אז מהר מאוד הוא לא יהיה שם כשתצטרכו אותו.