• בלוג
  • גם ידע הוא תשתית

גם ידע הוא תשתית

הסיבה היחידה שאני מצליח לכתוב את הבלוג הזה כל יום נקראת Emacs. לפני שהתחלתי לכתוב בלוג ישבתי באיזה קפה וחיפשתי את כל הפלאגינים לאימקס איתם אפשר לכתוב ואפילו כתבתי סקריפט קטן בשביל הפרסום כך שבאמת כל מה שצריך לעשות זה לכתוב טקסט באימקס וכל השאר קורה מעצמו.

ארגונים טובים משקיעים ביצירת תשתיות דומות למתכנתים שלהם: תשתיות שמריצות אוטומטית את הבדיקות, שמאפשרות בצורה אוטומטית להעלות גירסא חדשה (או לעשות Rollback לגירסא אחורה), להוסיף עוד שרתים כשיש עומס.

ואותו דבר גם בקוד: אנחנו יכולים להשקיע ולבנות ספריות קוד שנוכל להשתמש בהן שוב ושוב, וכך הבן אדם הבא שיצטרך לכתוב משהו דומה יוכל להשתמש באותה תשתית גנרית שיצרנו ויוכל לנוע יותר מהר.

מה שלפעמים קשה לראות זה את הקשר בין מיומנויות לתהליכי עבודה. אם אני יודע לעבוד טוב עם git - לא רק שאני אעשה פחות טעויות אלא שאני גם אעבוד איתו יותר. אני אשתמש ב rebase כשצריך כי אני לא פוחד מזה, אני ארגיש בנוח להפעיל reset או למחוק בראנצ'ים, וכך אני וכל הצוות נוכל לרוץ מהר יותר.

גם ידע הוא תשתית וחשוב להשקיע ולבנות אותו, כמו שאנחנו משקיעים ב Devops, כמו שאנחנו משקיעים בקוד גנרי וכמו שאנחנו משקיעים בסקריפטים קטנים וכלי עבודה.