• בלוג
  • איך ללמוד עם דדליינים?

איך ללמוד עם דדליינים?

14/07/2020

בעולם הדימיונות למידה זה אחלה. בעולם מושלם אתה יושב, מנסה כל מיני דברים, רואה מה עובד ומה לא, ואז הולך לקרוא על זה קצת ולראות קורס וידאו, ואז חוזר לנסות עוד קצת ומגלה שמשהו מסוים עובד (או שלא) וככה אפשר להעביר ימים, חודשים או שנים.

אבל בעולם האמיתי יש לנו בעיה: אף אחד לא באמת הולך לשבת בשאנטי שלו וללמוד נושא חדש. אתה לומד נושא כדי למצוא עבודה או כדי לבנות פרויקט או כדי לתקן איזה באג. בעולם העבודה ללימוד יש מטרה, לוח זמנים - ואתה באיחור.

וכשאנחנו לומדים בתוך דדליין עם תחושה שאנחנו מאחרים כל הזמן מהר מאוד נוצר תסכול. התסכול הוא הרגש הזה שאומר לך שדברים היו צריכים לעבוד כבר ומוציא אותך משלוות הנפש הדרושה ללמידה. במקום להמשיך לנסות ולהסתקרן לגבי התוצאה של הניסוי הבא, אתה מנסה עוד דבר וכל מה שאכפת לך זה אם זה יעבוד או לא. במקום לנצל הזדמנויות למידה אנחנו מדפדפים אותן בשביל להגיע לפיתרון ובסוף מתפלאים שהקוד שכתבנו עובד.

אז הנה כמה טיפים שעוזרים לי ללמוד בתוך דדליינים ושאני מקווה שיעזרו גם לכם:

  1. תנו לתסכול את המקום שלו, ותנו לו לעבור - כשמרגישים מתוסכלים הדבר הכי נכון לעשות זה להתרחק מהמקלדת, לקחת כוס קפה (או בירה, מה שעובד לכם) וללכת לעשות משהו אחר. תסכול לא עוזר ללמידה, להיפך. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה שתזרקו נעליים על המחשב בתקווה שאחת מהן תתן מכה במקום הנכון והקוד יתחיל לעבוד. קחו אוויר ותחזרו כשתהיה לכם סבלנות.

  2. פיתרו בעיות פשוטות יותר - לא תמיד חייבים לכתוב את הפרויקט עם כל הטכנולוגיות הכי חדשות. אפשר לקחת טכנולוגיה חדשה אחת ולשלב אותה עם אחרות שאתם כבר מכירים. אפשר לחפש לצמצם קצת את ה Spec. כל מה שצריך בשביל לקבל קצת יותר זמן לימוד. בלימוד תמיד עדיפה תחושת העודף זמן מאשר החוסר זמן.

  3. היעזרו בייעוץ מקצועי כדי לדעת במה להתמקד - הרבה פעמים בלימוד אנחנו מתפזרים להמון כיוונים ומבזבזים זמן יקר בלהבין בכלל מה צריך. שעה של ייעוץ יכולה לעזור לכם להבין מה הדברים שאתם באמת צריכים ללמוד בשביל להתקדם בפרויקט שלכם ולתת לכם את השקט ללמוד בדיוק אותם.

  4. נסו למצוא דרך (לא תמיד זה קל) להפריד בין "מצב עבודה" בו אתם בלחץ למצוא את הפיתרון ל"מצב לימוד" בו אתם מחפשים ללמוד כמה שיותר. השקיעו בכל יום זמן לשני המצבים. המוח שלכם צריך את מצב הלימוד ותתפלאו לגלות שזמן הלימוד הזה הופך אתכם להרבה יותר יעילים בתוך "זמן העבודה" שלכם.

לימודים עם דדליינים לא חייבים להיות ממוקדי מטרה ולחוצים. כן ברור שלפעמים מה שצריך זה לדפדפף בכל הפיתרונות ש Stack Overflow מציע עד שנופלים על משהו שעובד, אבל זה לא יכול לבוא במקום הסקרנות, קריאת התיעוד והחיפוש לשם החיפוש שמצב הלימוד מאפשר.