• בלוג
  • איך מוצאים היום עבודה בהייטק

איך מוצאים היום עבודה בהייטק

15/08/2020

גם בתקופת הקורונה יש דברים שלא השתנו ויש אמיתות לגבי שוק העבודה שרק נהיו עוד יותר אמיתיות. אז אם אתם לא בטוחים לגבי חיפוש עבודה ורוצים לשמוע מה אחרים עושים, קחו לכם כוס קפה/בירה/וויסקי ותתכוננו לפוסט חופר על כל הדרכים שיכניסו אתכם לעבודה בהייטק.

1. חברות השמה

השיטה הכי נפוצה למציאת עבודה היא להעביר את הקורות חיים שלך לחברת השמה. בחברת ההשמה עובדים אנשים שמכירים המון חברות הייטק ומתאמצים להתאים מועמדים מתאימים למשרות. הבעיה המרכזית איתם היא שהם יחפשו את החיבורים שהכי סביר שיעבדו, כלומר הם מחפשים רמזים ספציפיים ומאוד עבים בקורות חיים לכך שהמועמד מתאים למשרה מסוימת.

כך לדוגמא אם החלום שלכם הוא להיות מפתחי בדיקות אוטומציה ב Python ו Selenium הבן אדם בחברת ההשמה הולך לחפש ניסיון רלוונטי מחברה מוכרת בתעשיה בטכנולוגיות אלה. בלי זה הוא פשוט לא יעביר הלאה את קורות החיים.

איך מגיעים? חפשו בגוגל ״חברת השמה״ והרימו טלפון.

2. חבר מביא חבר

שיטה מספר שתיים בפופולריות ובאפקטיביות שלה היא חבר-מביא-חבר. חברות גילו מזמן שאם עובד מפנה חבר שלו ואותו חבר מתקבל לעבודה בחברה הן חסכו את התשלום לחברת ההשמה, ולכן חברות הייטק מחלקות בונוסים מכובדים לעובדים שישכנעו חברים שלהם לעבוד בחברה.

בדומה לחברת השמה גם חבר-מביא-חבר לא ממש יעזור לכם להיכנס למקום אם אין לכם ניסיון והתאמה רלוונטיים לתפקיד. עד כמה שאתם חושבים שהחברים שלכם אוהבים אתכם, אף אחד לא רוצה להיות זה שהכניס את ״הבחור שלא מצליח לכתוב קוד״ לעבודה.

אם יש לכם ניסיון רלוונטי ואתם יודעים את העבודה הפניה דרך חבר יכולה להוסיף כמה אלפי שקלים לחשבון הבנק של החבר ויכולה לעזור לכם לעבור כמה קירות בירוקרטיים, אבל לא הייתי עכשיו רץ לארגן פגישת מחזור של היסודי רק בשביל למצוא איפה כל אחד עובד.

איך מגיעים? חפשו בלינקדאין את החברים שלכם ואיפה הם עובדים ושלחו הודעות.

3. פניה דרך מודעת דרושים

שיטה שכמעט אף פעם לא עובדת היא לפנות דרך מודעות דרושים שחברות מפרסמות באתרים שלהן. אני לפעמים חושד שפירסום מודעת דרושים באתר הוא בכלל סוג של סיגנל ללקוחות, מעין ״תראו איך הולך לנו טוב אנחנו כל הזמן מגייסים - אז כדאי לכם לבחור בנו״.

איך מגיעים? חפשו באתרים של חברות דף "קריירה" ושילחו קורות חיים. אל תפתחו יותר מדי ציפיות.

4. עבודה דרך מתווכים

שתי השיטות האחרונות ברשימה הן שוב שיטות שעובדות טוב ופתוחות גם כשאין לכם קורות חיים מרשימים. הראשונה מביניהן היא העבודה דרך מתווכים. יש המון חברות בתעשיה שמעסיקות מתכנתים או יועצים שילכו לעבוד בחברה אחרת. הן נקראות חברות ייעוץ או חברות אינטגרציה, ושיטת העבודה כאן היא שהלקוח משלם לאותה חברת ייעוץ בעבור מתכנת, החברה שולחת מתכנת ומרוויחה את הפער בין הסכום שהלקוח שילם לבין מה שהיא משלמת בפועל לאותו מתכנת.

חברות תיווך כאלה (נקראות לפעמים גם חברות גולגלות) שמחות לגייס מתכנתים כי הלקוח קנה מהן 50 עובדים לדוגמא ועכשיו צריך לאייש את המשרות. זה המודל בזכותו מכללות רבות מצליחות להציע התחייבות לעבודה בסוף הקורס - הן מתחייבות לעבודה כי למכללה יש גם בית תוכנה שעובד במתכונת חברת ייעוץ.

היתרון בעבודה דרך מתווכים הוא שמדובר בעבודה מיידית, הסינון בדרך כלל פחות קפדני מתהליך גיוס מסודר של חברה ואתם מקבלים הזדמנות לעבוד על פרויקטים אמיתיים בתעשיה. החיסרון הוא שהרבה פעמים תצטרכו להוציא חשבונית ולעבוד כפרילאנס, המשכורת יותר נמוכה והתנאים פחות טובים (וכמובן מהר מאוד יכולים להחליף אתכם).

אני עבדתי בשיטה הזאת לא מעט ואני חושב שאם אתם בתחילת הדרך ומוכנים לעבוד קשה ולהוכיח את עצמכם ולהתפשר על השכר זו אופציה טובה וקצת יותר קלה ממסלול של גיוס רגיל לחברה.

איך מגיעים? חפשו בגוגל "חברת ייעוץ" או כנסו לרשימה הזו ושילחו מייל לשאול אם הם מגייסים.

5. פניה ממוקדת למישהו שצריך אתכם

את השיטה האהובה עליי (וגם הכי קשה לביצוע) השארתי לסוף. הרעיון הוא לבנות משהו כל כך מדויק ומוצלח שאי אפשר יהיה לסרב לכם, ואז להגיע לאנשים שבדיוק צריכים אותו.

לדוגמא אם אתם רוצים להתקבל לעבודה כמפתחי אוטומציה ב Python, לכו לכתוב בדיקות אוטומציה ב Python לאתר קיים, פרסמו את הקוד בגיטהאב ושלחו לחברה שפיתחה את האתר מייל שמספר מה עשיתם עם הקישור ושאתם מחפשים עבודה כמפתחי אוטומציה. אם העבודה שלכם מספיק טובה יזמינו אתכם לראיון.

או אם אתם חולמים לעבוד כמפתחי אפליקציות לכו לכתוב אפליקציה ותתחילו למכור אותה באפפסטור. אחרי זה עוד אחת ועוד אחת ואחרי שיש לכם כמה אפליקציות שכתבתם ושיש להן משתמשים שלחו הודעה לחברת פיתוח אפליקציות עם תיק העבודות שיצרתם.

את העבודות הכי טובות שלי קיבלתי בצורה כזאת. זה לא פשוט וזה יכול לקחת גם חצי שנה עד שמגיעים לרמה שהעבודה שלכם עושה רושם טוב על מישהו. ובכל זאת זו השיטה הכי כיפית כי בסוף הדרך תוכלו לקבל כל עבודה שתרצו.