• בלוג
  • שש מאות ששים ותשע שורות

שש מאות ששים ותשע שורות

07/08/2020

הפעלתי היום npm run eject בתוך יישום שנוצר עם create-react-app וקיבלתי קובץ וובפאק של 669 שורות ועוד 6 קבצי הגדרות קטנים יותר.

הסיבה שקבצי ההגדרות של create-react-app כל כך גדולים היא שהם צריכים לתמוך בקונפיגורציה הכי מתוחכמת שאפשר כדי להתאים לכמה שיותר פרויקטים. התוצאה היא שכל הפרויקטים כוללים המון פיצ'רים שרובם לא צריכים, ושהפיצ'רים שאתם באמת צריכים אולי לא נמצאים שם כי הם ספציפיים לפרויקט שלכם.

אז מה קיבלנו שם אתם שואלים? סקירה זריזה של הדברים שקפצו לי לעין:

  1. קובץ manifest.json שממש יעזור לכם אם השרת שלכם צריך לבנות דינמית את ה HTML ולשתול בו בצורה דינמית את קבצי הסקריפט (אה, אתם מגישים קובץ HTML סטטי? תמשיכו ללכת אתם לא צריכים את זה).

  2. הגדרות אליאס לריאקט נייטיב (אה, אתם לא כותבים ריאקט נייטיב? לא משנה, שיהיה לכם)

  3. מנגנון שגורם ל webpack לא לטעון קבצי locale גדולים מספריית moment.js (חשוב, מה אתם לא משתמשים ב moment.js?).

  4. מנגנון file-loader שמאפשר לנו לבצע import לקבצים רגילים מתוך קוד ה js שלנו כדי לקבל את שם הקובץ (למשל בשביל לשלב תמונות בתוך javascript).

את רוב הדברים האלה לא הייתי מכניס לקובץ webpack רגיל של הפרויקט. אולי אוסיף אותם כשאתקל בבעיה מסוימת או בצורך מסוים, אבל בטח לא בצורה גורפת. אבל הבעיה היותר גדולה עם 669 שורות של קונפיגורציה היא שאנשים רואים את הבלוק הזה ופוחדים לשנות אותו, וכך במקום להתאים את הגדרות הבניה למה שאני באמת צריך אנשים מחפשים לבנות פיתרונות ומעקפים רק בשביל להישאר בתוך ה create-react-app.

אם הפרויקט שלכם הולך להעסיק אתכם יותר מכמה ימים. אם הגדרות הבניה שלו מורכבות ואם אתם לא בטוחים איך לגשת לזה - לכו ללמוד וובפאק. אחרי זה תכתבו קובץ פשוט עם הגדרות שאתם מבינים ולאט לאט תרחיבו אותו כדי לפתור את הבעיות של הפרויקט שלכם. זה יותר מדויק, יותר משתלם וגם יהפוך אתכם למתכנתים טובים יותר.