• בלוג
  • במורד מחילת הארנב

במורד מחילת הארנב

לפני כמה ימים חשבתי לשנות את תמונת הרקע בלינוקס. עכשיו אני ב i3 אז קפצתי ל arch wiki כדי למצוא איך משנים ב i3 תמונת רקע ולמדתי שם על תוכנה בשם feh שמגדירה wallpaper. ההוראות עבדו והצלחתי ליהנות מתמונת הרקע החדשה ... לשתי דקות בערך.

כי כשהמחשב חזר ממצב שינה תמונת הרקע נעלמה. וכאן התחיל המסע כדי למצוא למה היא נעלמת ואולי יש תוכנות אחרות איתן אפשר לצייר רקע (יש והרבה). וככל שהמסלול הזה נמשך מצאתי את עצמי מוצא רעיונות יותר ויותר הזויים בגוגל: לא בגלל שהם היו גרועים, אלא פשוט כי הם לא נכתבו עבור הבעיה שלי.

הפיתרון בסוף? כמו שאולי ניחשתם היתה קונפיגורציה אצלי על המכונה שאיפסה את תמונת הרקע בכל מיני מצבים בגלל תוכנה אחרת שהיתה מותקנת. ברגע שמצאתי את הקונפליקט הבנתי גם איך לסדר את הכל, ומשם גם הצלחתי לחפש את התשובות הנכונות בגוגל בקלות.

כי אחת הבעיות בריצה בתוך מחילת הארנב היא שככל שאנחנו יורדים יותר עמוק ככה קשה יותר להסתכל לצדדים ולבחון את הסיבות האמיתיות לבעיה. והאמת שהרבה פעמים בתכנות כשמשהו מתחיל להסתבך זה בגלל שאנחנו מנסים לעקוף מגבלה או מנגנון של תוכנה או ספריה אחרת. אם נצליח להבין מה המנגנון שפועל נגדנו יהיה לנו הרבה יותר קל להשתמש בו לטובתנו.

וכן CSS - אני מסתכל עליך...