להתאמן בבית

04/09/2020

הרבה מדברים על הפער בין הלימודים לניסיון ועל כמה זה קשה להתקבל לעבודה כשאין לך ניסיון מעשי. אני מתחיל לחשוב שהדיבור הזה כבר לא משקף את המציאות ואני מתחיל לראות מתכנתים טובים שמצליחים לשבור את המעגל לגמרי לבד עם הכלים המודרניים שיש היום ברשת.

מבחינת חומרה שירותים מבוססי ענן מאפשרים לנו לבנות קלאסטרים של מכונות, להתקין עליהם כלי ניהול אוטומטיים כמו Kubernetes ולהרים רשת בדיוק כמו שיש בחברות הגדולות ואפילו טובה יותר ממה שיש בהרבה חברות בינוניות וקטנות.

מבחית תוכנה בעזרת docker ו docker-compose אנחנו יכולים בשתי לחיצות להרים אצלנו על המכונה סביבות עבודה מורכבות כולל Load Balancers, בסיסי נתונים מכל הסוגים וטופולוגיות רשת מתוחכמות. אני יכול לבנות אפליקציית ווב ב Python ולהתאמן על העלאה לפרודקשן בסביבה זהה למה שאמצא בתעשיה.

מבחינת המחשב עצמו המעבר לענן והפתיחה של העננים הציבוריים הביאו לכך שאין יותר שרתים גדולים שיושבים במרתף של החברה או בחדר שרתים. מה שיש בעבודה זה בדיוק מה שיש לך גישה אליו מהבית. גם תחנות הקצה של רוב המתכנתים היום זהות: הלפטופ שתקנה ב KSP הוא בדיוק מה שיהיה לך בעבודה במשרד.

מבחינת כלי פיתוח גיטהאב וגיטלאב מספקים מנגנוני CI/CD חינמיים לגמרי כך שאפשר לבנות Pipeline לתוכנה שבניתם בבית שיהיה טוב כמו ה Pipelines שתמצאו בתעשיה.

מבחינת Data יש לגוגל מנוע חיפוש על Data Sets עם מעל 25 מיליון סטים של מידע מכל הסוגים כדי שתוכלו לנתח מידע או לבנות אלגוריתמים כמו שהיו עושים בחברות גדולות. אתם כבר לא צריכים לעבוד בחברה גדולה בשביל להתאמן על ניתוח כמויות כאלה של מידע.

כל הכלים כבר כאן וכל הידע כבר מזמן כאן. אף פעם לא היה כל כך קל לצבור ניסיון מעשי רלוונטי לבד לגמרי ומהבית. שנתחיל לעבוד?