מכבה את היד

למרות שהביטוי Hands Off מורכב מהמילים Hands ו Off, אנחנו לא חושבים שכשמישהו Hands Off את החבילה לחבר שלו הוא עשה משהו שקשור לכיבוי או לידיים. הוא פשוט מסר את החבילה. אם אתם לא מכירים את הביטוי ומכירים רק את המילים Hands ו Off תצטרכו הרבה דימיון בשביל להבין אותו.

אבל, הבחירה והיכולת להשתמש במילים בצורה שלא חשבנו עליה קודם היא אחת המיומנויות הלשוניות החשובות, וגם אחת המיומנויות החשובות בתכנות.

הרבה פעמים מתכנתים מרגישים שהם כבר "יודעים" מה זה מערך או מה זה Hash; מה היא פונקציה ומה היא מחלקה ואיך אבני הבניין האלה מסתדרות יחד. יותר מזה אחרי שאנחנו מרגישים שהבנו את העניין בשפה אחת אנחנו בטוחים שאנחנו יודעים איך להשתמש באותם מבנים גם בשפות אחרות. אבל, בדיוק כמו בשפות, אם תגידי מחר למישהו "לא צריך לדחוף את סבתא לתוך הסרפדים" הוא כנראה לא יבין שהתכוונת שהוא מגזים. לכל שפה יש את צירופי המילים שלה וחיבורים שעובדים בשפה אחת מאבדים משמעות כשעוברים לשפה אחרת.

כשאנחנו לומדים שפה חדשה, או רוצים להשתפר בשפה שאנחנו כבר מכירים, שווה להשקיע יותר זמן בלמצוא איך להשתמש בצורה יצירתית במילים שאנחנו חושבים שאנחנו מכירים.

"לא ידעתי שאפשר לעשות את זה עם פונקציות", זה משפט שכדאי להגיד יותר, לא משנה איזו שפה אתם לומדים.