• בלוג
  • עזבו - שגם לא יראה נקי

עזבו - שגם לא יראה נקי

רובנו נסכים בקלות שכיף לגור בבית שהוא באמת נקי, ושאם אפשר לנקות את הבית כמו שצריך ולשמור עליו מסודר ונקי זה שווה את ההשקעה. אותו דבר בקוד, בטיפולים לאוטו ובאורח חיים בריא.

חילוקי הדעות מתחילים כשאנחנו מגיעים לסיטואציה בה אין לנו משאבים לעשות את העבודה כמו שצריך, ואז אנחנו נזכרים שאפשר רק להעביר סמרטוט ושיראה נקי:

  1. אין לי עכשיו זמן ללמוד לעומק את הפרויקט, אבל בכל זאת אני חייב לתקן באג שפוגע במשתמשים.

  2. אני לא יודע איך לכתוב מערכת מאובטחת, אז לפחות אשתמש במנגנון הצפנה שאני כן מכיר או אקשיב בפורט לא סטנדרטי כדי שזה יראה לבוס מאובטח.

  3. אני לא יודע איך להשתמש בשיטות הדרכה מגוונות כדי ללמד בתקופת הקורונה, אז לפחות אעביר הרצאות ארוכות בזום כדי שירגישו שאני עובד.

הבעיה מתחילה כשבמקום למצוא את הדרך הקשה לגרום לדברים לעבוד כמו שצריך, אנחנו משכנעים את עצמנו שדברים מסוימים הם לא אפשריים, מוותרים מראש ונשארים עם ה"לפחות שיראה נקי". כך אנחנו ממשיכים לעשות עבודה בינונית גם כשכן יש לנו את המשאבים לעבוד נכון.

אם ההתפתחות האישית שלכם כמתכנתים חשובה לכם, כדאי לאמץ את הגישה ההפוכה: "שיראה מלוכלך". אין לכם זמן לתקן את הבדיקה שנכשלת? תמחקו אותה; אתם לא מבינים כלום באבטחת מידע? אל תעתיקו קטעי קוד מהרשת. מערכת שנראית כמו שהיא באמת היא נקודת ההתחלה הטובה ביותר לשיפור.