דרישות משתנות

דרישות חדשות יכולות להגיע משתי סיבות:

  1. או שלא ראית משהו שהיית צריך לראות כשדיברת עם הלקוח.

  2. או שהלקוח שינה את דעתו.

זה לא עוזר לאכול את הלב או לכעוס על הלקוח. בשני המקרים הפיתרון יהיה לבנות מערכות שאפשר לשנות אותן בקלות כשדברים חדשים מתגלים. במקום להשקיע יותר מדי אנרגיה בניסיון ללקט כל פיסת מידע אפשרית לפני שמתחילים לקודד, עדיף לכתוב את הקוד שלנו ולבנות את תהליכי העבודה שלנו כך שיעודדו תקשורת טובה ורעיונות חדשים תוך כדי הפיתוח.

(אנטי-תבנית נפוצה בהיבט הזה היא הנטיה של פרילאנסרים לחייב אחרת על "באג" לעומת "פיצ'ר": אם יש תקלה במערכת התיקון יהיה משמעותית יותר זול מאשר אם הלקוח צריך פיצ'ר חדש. מודל כזה יבטיח לכם ויכוחים אינסופיים עם הלקוח לגבי מהו באג ומהו פיצ'ר וימנע מכם מהלקוחות שלכם לבנות יחד את המערכות הכי טובות שאפשר).