דבר אחד טוב

04/11/2020

בן אדם מחפש עבודה ורואה מודעה שאומרת:

דרוש/ה מתכנת/ת:

  1. שלוש שנות ניסיון בפיתוח NodeJS

  2. ניסיון משמעותי עם Angular/React/Vue

  3. ניסיון מעמיק עם Rest API

  4. ניסיון מעמיק עם AWS

  5. יתרון לניסיון עם Docker ו Kubernetes

ואז הבן אדם אומר לעצמו - טוב, אני יודע לכתוב Full Stack, כתבתי קצת Node ו React בתפקיד הקודם, נראה משרה בשבילי, אבל עדיין אני לא 100% עומד בדרישות, וגם בעבודה הקודמת שלי עבדתי רק שנתיים בפיתוח נוד. אני יודע! אני יכול לכתוב פרויקט שישתמש בכל הטכנולוגיות ברשימה ואז הם יראו כמה אני מוכשר ומיד יגייסו אותי.

ומכאן המצב רק מתדרדר.

כי אי אפשר לפתח לבד מערכת עם קוד צד-שרת ב Node.JS, צד לקוח ב React, תקשורת ב REST API (בעצם אם כבר אני בונה עכשיו משהו בשביל לעשות רושם אז מה פתאום REST עדיף GraphQL) ואז להעלות את כל זה ל AWS בתוך קונטיינרים. אפילו אם הייתם מכירים את הטכנולוגיות ברמה טובה. הדברים האלה לוקחים זמן ולוקחים צוות. בלי זה העבודה תצא חובבנית.

(ואני יודע יש מקומות שמחפשים מישהו שיודע לפתור דברים מהר ומוכן להתעסק בכל טכנולוגיה שיזרקו עליו בלי להבין אותה ולדלג בין טכנולוגיות. אתם לא רוצים לעבוד במקום כזה).

במקום להסתנוור מאינסוף הדרישות במודעות הדרושים כדאי לזכור שמאחורי המודעה יש אנשים ושרוב התעשיה בארץ כן מחפשת רמה מקצועית גבוהה. זאת הסיבה שכל כך קשה לגייס ושכל כך קשה למצוא עבודה. אנחנו לא מעוניינים בבן אדם חובבן שידביק קוד שהוא לא מבין. אנחנו רוצים את הבן אדם שידע להרים מוצר ברמה בין לאומית.

ועם זה בראש שווה ללכת לבנות את פרויקט הדוגמה שלכם במטרה להראות רמה מקצועית גבוהה בדבר אחד ספציפי: אפליקציית Next.JS פשוטה (בלי אותנטיקציה, בלי ניהול משתמשים, בלי טיפול בעומסים בצד השרת) אבל עם קוד Front End שבנוי טוב עם בדיקות יחידה תעבוד ממש טוב כפרויקט דוגמה למשרה הזאת ולעוד רבות אחרות.