זמן התנעה

22/12/2020

בקורס שלימדתי פעם בחברה מנהל הפיתוח החליט שהוא רוצה לשבת יום עם העובדים לראות איך הולך הקטע הזה של לימוד ולהרגיש בעניינים. באחד התרגולים הבן אדם תפס אותי המום:

"איך יכול להיות שלוקח לאנשים המוכשרים שלי כל כך הרבה זמן לפתור את זה? כל הקורס הם ככה?"

אנשים אוהבים להסיק מסקנות וכשאנחנו רואים אנשים שאנחנו מכירים מתקתקים באגים ופיצ'רים ביום יום אנחנו בטוחים שהם יהיו כך בכל סיטואציה. האמת קצת יותר מורכבת וחלק מהמורכבות הוא שלוקח לנו זמן להתניע.

זמן התנעה זה הזמן שאנחנו צריכים כדי להבין את השאלה, ולהבין מה מותר ומה אסור, ואם לומדים שפה חדשה אז להבין את התחביר ואפילו איך לדבג או להריץ. כל כניסה לעולם תוכן חדש כרוכה בהשקעת הזמן הזאת.

שווה לשים לב שיש אנשים שזמן ההתנעה שלהם יותר קצר משל אחרים. זה לא אומר שהם מתכנתים טובים יותר, אבל זה כן עשוי לתת להם ייתרון בראיונות עבודה, האקתונים, תרגילים בקורס או סיטואציות דומות. ושווה גם לשים לב שכמו הרבה דברים בחיים גם על זה אפשר להתאמן וגם בזה אפשר להשתפר.

שתי מסקנות קלות לקחת מהסיפור:

  1. אם אתם מנהלים שמגייסים עובדים, שווה להסתכל מעבר לזמן ההתנעה של האנשים ולחפש פרמטרים נוספים להערכה חוץ מכמה מהר או טוב הבן אדם מצליח לענות על חידות ראיונות עבודה.

  2. אם אתם עובדים שרוצים לעשות רושם טוב, שווה להתאמן על קיצור זמני ההתנעה שלכם. זה לא יהפוך אתכם למתכנתים טובים יותר, אבל בהחלט עשוי לפתוח יותר דלתות.