• בלוג
  • אבל מי יקרא את זה בכלל?

אבל מי יקרא את זה בכלל?

18/12/2020

דריק סטול כתב מאמר מעולה בשם Commits are snapshots, not diffs. הוא מסביר לעומק ובצורה מדויקת איך גיט שומר את המידע ואיך זה מתקשר לפעולות נפוצות שאנחנו עושים עם גיט.

זה פוסט קוסם ואני ממליץ ללכת לקרוא אותו, אבל תוך כדי הקריאה גם הבנתי את הבעיה שלו - או בעצם הבעיה שלנו. שיטת העבודה של רבים נראית כך:

  1. מתכנת רואה בעיה

  2. מתכנת מחפש בגוגל פיתרונות

  3. מתכנת מוצא פיתרון שעובד

  4. מתכנת ממשיך לבעיה הבאה

ומי שקורא כי עכשיו צריך לעשות push ויש איזושהי הודעת שגיאה, לעולם לא ישב שעה להבין איך גיט עובד מבפנים. יש עוד באגים לתקן ופיצ'רים לכתוב היום. אם צריך לבחור בין הדף מ Stack Overflow עם התשובה לבין קריאת התיעוד המלא, צריך להיות מטורף בשביל לשבת לקרוא את התיעוד המלא כשכל מה שאתה צריך זו פקודה אחת. שיטוט מהיר בין עשרות דפי תוצאות וסריקה מהירה של המידע הן בדיוק המיומנויות שאנחנו צריכים כשאנחנו פותרים בעיה ספציפית.

והפוסט של דריק? בשביל לקרוא אותו צריך לבוא בגישה אחרת. לא באמצע התמודדות עם בעיה, אלא בזמן שאתם רגועים, עם כוס קפה או בירה ביד, והכי חשוב כשיש לכם את הזמן והשקט הנפשי ללמוד יותר לעומק על כלי שאתם משתמשים בו ביום-יום. ומה שיפה, שככל שתייצרו לעצמכם יותר זמן רגוע לקרוא פוסטים מעמיקים מהסוג הזה, כך תצטרכו לבלות הרבה פחות זמן בחיפוש תשובות מהירות ב Stack Overflow.