• בלוג
  • לא משחק את המשחק הזה

לא משחק את המשחק הזה

בשיחה שהיתה לי עם חבר יועץ באזור סוף החופש הגדול של 2016 אני זוכר שהוא סיפר שהוא לוקח כמה שבועות הפסקה מהייעוץ כדי להיכנס לעומק לקוד של Angular2. הגירסה בדיוק הגיעה ל Release סופי והחבר הבין שאם הוא ייכנס לקרביים של המערכת ויבין כל שורה בקוד המקור שלה זה ייתן לו הרבה עבודה בשנים הקרובות, ככל שאנשים ייפרדו מאנגולר1 וישדרגו לגירסה 2. והוא צדק בגדול.

באותו זמן שהוא למד את אנגולר2 היו עוד עשרות טכנולוגיות אחרות ברמות שונות של בשלות שאפשר היה ללמוד. היו המון אנשים שחשבו שאנגולר1 יישאר איתנו לנצח, שאנשים יפחדו לשדרג, שבכלל ריאקט הולכת להיות הדבר הגדול הבא. הבחירה לעזוב הכל ולהתרכז בלימוד טכנולוגיה אחת היא בהכרח בחירה לוותר על הרבה סוסים אחרים שרצים באותו זמן.

לא צריך חודשים בשביל להצליח לכתוב תוכנית Hello World או להבין בגדול איך להשתמש בכלי או אפילו לכתוב משהו מועיל. כשאני בוחר ללמוד משהו בקטנה מהר מאוד אוכל להמשיך לדבר הבא, וזה שאחריו וזה שאחריו. הבחירה להיכנס לקוד המקור של פריימוורק ולהכיר אותה לעומק היא כן בחירה שדורשת השקעה. אי אפשר לעשות את זה עם יותר מטכנולוגיה אחת פעם בכמה שנים וגם אין צורך. אותו חבר הרוויח הרבה יותר מהרבה יועצי אנגולר אחרים, רק בזכות אותם כמה שבועות של התמסרות ואחריהם עוד כמה חודשים של המשך למידה.

כשאנחנו מתלבטים לגבי הצעד הבא ורואים המון המון טכנולוגיות מפתות מסביב, שווה לזכור שכל משחק שאני בוחר לשחק בו בא על חשבון עשרות משחקים אחרים שבהם לא אשחק לעולם. קשה מאוד להרוויח אם אני יודע המון המון דברים ברמה נמוכה; הרבה יותר קל להתקדם כשמתמידים בכיוון אחד.