• בלוג
  • שקרים שסיפרו לי על כסף

שקרים שסיפרו לי על כסף

במשחק מריו כולם מתחילים עם 5 חיים. שחקנים טובים יכולים להגיע מאוד רחוק במשחק כמעט בלי להיפסל, ושחקנים גרועים, נו, אפילו אם היו להם 20 חיים זה לא היה עוזר. הם עדיין היו תקועים בשלבים הראשונים.

במריו, כמו במשחקי ארקייד אחרים, קל לראות שבשביל להשתפר צריך להתאמן: להיכנס לאותו שלב שוב ושוב, לנסות לחקור את השלב, לעשות דברים קצת אחרת כל פעם. לפעמים האימון רץ חלק ואני מצליח לגלות צינור חדש בלי להיפסל, אבל בדרך כלל משחקי אימון נגמרים בסוף עם Game Over. וזה אחלה.

המטרה של משחקי האימון האלה היא לא להגיע כמה שיותר רחוק או לכמה שיותר נקודות. היא בסך הכל להתאמן כדי להיות שחקן טוב יותר - שחקנים טובים מצליחים לסיים את המשחק הרבה יותר בקלות בהשוואה לשחקנים לא טובים.

עכשיו בואו נדבר על כסף.

כסף הוא לא המטרה במשחק המצחיק של החיים, והוא אפילו לא המטרה במשחק הכלכלי. כולנו שמענו על היזמים שגייסו מאות מיליונים והפסידו הכל, ויזמים אחרים שכמעט בלי גיוס הצליחו לבנות מוצר שמשנה את העולם. מה שהופך יזמים מסוימים לטובים יותר מאחרים זה לא כמה כסף יש להם, זה לא כמה קשרים יש להם, זה לא כמה סטארט-אפים הם הקימו או לא. זו מיומנות ואפשר להשתפר בה.

לכן הטיפ היום מיועד לפרילאנסרים שקוראים את זה: כמה כסף הוצאתם או הכנסתם החודש זה מדד די גרוע להצלחה. אנחנו מסתכלים על המספר הזה, כמו על כמות החיים שיש במשחק מריו, רק בגלל שזה מספר שקל להסתכל עליו. אבל אם צריך לבחור השחקנים שיצליחו להגיע רחוק הם לא אלה שיש להם יותר כסף בפתיחה, אלא אלה שיודעים יותר טוב לשחק את המשחק.