שלושים דקות זוז

04/02/2021

הנה משחק קצר שדורש חצי שעה ביום והרבה התמדה אבל מובטח שיהפוך אתכם למתכנתים חדים יותר אחרי כמה שבועות, הוא נקרא 30 דקות זוז (נו בסדר, המצאתי את השם הרגע. אבל את המשחק כן ניסיתי).

אנחנו בוחרים משימה שאפשר לעשות בזמן קצר, נגיד חצי שעה. אולי לכתוב משחק איקס עיגול. פותחים את המחשב ויושבים חצי שעה לכתוב את הקוד. בפעם הראשונה כנראה לא תצליחו לכתוב את המשחק בחצי שעה וזה בסדר. זה לא שההקלדה לוקחת יותר מדי זמן (איקס עיגול זה משחק שאפשר לכתוב בכמה עשרות שורות). התקיעה היא במחשבה.

אחרי חצי שעה אם המשחק לא עובד אפשר לעצור ופה החלק החשוב - למחוק את כל מה שכתבתם.

למחרת מנסים שוב מההתחלה את אותו איקס עיגול ושוב מתחילים מדף חלק. הפעם ההתחלה כבר תרוץ יותר מהר אבל יש סיכוי טוב שעדיין לא תצליחו לסיים לכתוב את כל המשחק בחצי שעה. זה בסדר. שוב מוחקים, ושוב למחרת מתחילים מחדש.

חודש לתוך האתגר ואת האיקס עיגול בטוח הצלחתם לכתוב בחצי שעה, ויש סיכוי לא רע שגם עוד 2-3 תוכניות דומות. כמובן שככל שתצברו מהירות תוכלו לעבור לאתגרים יותר גדולים.

רוב המתכנתים שמגיעים לראיונות עבודה נתקעים על חידות FizzBuzz פשוטות. זה לא בגלל שהם לא יודעים לכתוב קוד, אלא בגלל שהם לא יודעים לכתוב קוד מהר מספיק ולא יודעים להירגע בראיון. תרגיל השלושים דקות זוז עובד כמו תרופת פלא אם גם אתם מוצאים את עצמכם נתקעים בראיונות כשמגיעים לחלק של הקידוד.