כל מה שתרצה

15/03/2021

איזה נפלא היה העולם אם היינו יכולים פשוט לעשות את מה שאנחנו רוצים: אתה רוצה לכתוב פוסט לבלוג אז אתה יושב וכותב; אתה רוצה ללמוד טכנולוגיה חדשה אז אתה יושב על הקורס ולומד; אתה רוצה להתחיל להתעמל אז אתה שם שעון, קם בבוקר ויוצא לריצה.

שמעתי אפילו שיש אנשים שהחיים שלהם עובדים ככה. אם אתם מאלה אתם יכולים להפסיק לקרוא כאן.

רובנו די טובים בלחלום חלומות, יודעים מה צריך בשביל להגשים את החלומות האלה ועוצרים לפני השלב של העשיה או איפשהו בשבועות הראשונים. לחץ חיובי הוא הדרך שלנו לעבוד על עצמנו כדי לעשות דברים שאנחנו רוצים. הנה כמה טריקים שלפעמים עובדים:

  1. להכין רשימת מטלות שתמיד תהיה זמינה ושיהיה ברור מה המשימה הבאה שצריך לעשות (לרוץ חצי שעה מחר בבוקר; לכתוב פוסט על ES2021).

  2. לארגן חברים שיבואו איתכם (כי לא נעים להבריז לקבוצת ריצה אחרי שכולם קמו מוקדם בגללכם).

  3. לרשום ביומן זמן ספציפי לעבוד על הפרויקט הזה שאתם רוצים לקדם.

  4. לספר לחבר מה אתם מתכננים לעשות ומתי, ולבקש ממנו שיסמס לכם חצי שעה לפני להזכיר שאתם צריכים לעשות את הדבר הזה (וגם חצי שעה אחרי לשאול איך הלך).

  5. והכי קשה - להשתיק את המחשבות המציקות שמשכנעות אתכם לוותר: כמו המחשבה המציקה שתוקפת מיד אחרי שקמתם לרוץ בבוקר שאומרת שאולי בעצם ספורט זה לא כזה חשוב וזה בטוח הרבה פחות חשוב מעוד שעה שינה, ומי צריך את זה עכשיו. או המחשבה שמטרידה שמופיעה איך שהתחלתם ללמוד נושא חדש שאומרת שממילא אף פעם לא תהיו טובים בזה כי יש המון מה ללמוד וחבל על הזמן.

החלטה על משימות שחשובות לנו וביצוען בהתמדה שלב אחרי שלב זו מיומנות. זו מיומנות שאפשר לעבוד עליה, ואולי המיומנות שהכי חשוב לעבוד עליה.