• בלוג
  • להוריד רעיונות מהשולחן

להוריד רעיונות מהשולחן

26/03/2021

אחד הדברים שאנחנו יודעים על תכנות זה שלא תמיד הרעיון הראשון שנגיע אליו יהיה הכי טוב האפשרי, ויותר גרוע, לא תמיד הרעיון הראשון שנגיע אליו יהיה בכלל ישים. זאת אחת הסיבות שלפעמים מביך לצפות ב Live Coding - אתה מסתכל על בן אדם מנסה להתקדם בכיוון שלא יכול לעבוד בגלל מגבלה שהוא עדיין לא הבין אותה, ואתה יודע שעוד רגע הוא הולך להתנגש בקיר וזה הולך לכאוב.

אבל מחוץ ל Live Coding, בעולם האמיתי, החוויה של להתקדם עם רעיון עד שמתנגשים בקיר היא חלק בלתי נפרד מתהליך הלימוד במיוחד של טכנולוגיות חדשות. יש לי איזה כיוון לגבי בחירה טכנולוגית, אני כותב סביבו את הקוד, מכניס למערכת נתונים אמיתיים ורואה איך היא מתרסקת. חלק מהפעמים היא תתרסק בגלל ששכחתי משהו קטן ואני מיד יכול לתקן ולהתקדם, ופעמים אחרות היא תתרסק כי חשבתי שהמידע יעבור ברשת מספיק מהר וראיתי שבעולם האמיתי המערכת עובדת הרבה יותר לאט מאשר בתוכנית שלי.

"לא, אתה לא יכול לכתוב סקריפט שמושך את הנתונים מהאתר ההוא כי יש שם מנגנוני הגנה חזקים" זה לקח טוב שעוזר לנו בפעם הבאה להתחיל מבדיקת מנגנוני ההגנה לפני שרצים לכתוב את הסקריפט. וברגע שהורדתי את הרעיון הזה מהשולחן אני פותח את הדלת לרעיונות חדשים שאולי כן יעבדו טוב יותר.