• בלוג
  • עבודה אמיתית ולימוד

עבודה אמיתית ולימוד

19/03/2021

אם הייתי מתחיל ללמוד היום פיתוח Full Stack והייתי צריך לעבור מאפליקציית Node.JS שכתבתי שעובדת אצלי על המכונה להתקנה של האפליקציה בענן, אין שום סיכוי שהייתי הולך ללמוד איך להקים שרת Linux מאפס. עזבו, אפילו היום שאני יודע להקים לעצמי שרתים, כשאני רואה את הממשקים של AWS או Azure DevOps או אפילו Heroku אני מרגיש טיפש להתעסק עם התקנות בעצמי. בלחיצת כפתור מתוך ה IDE היום אפשר להעביר את כל הקוד שלכם לשרת ברשת ולקבל עליו אינסוף מנגנוני ניטור וניהול.

או בדוגמה אחרת - אם הייתי מתחיל היום ללמוד git והייתי צריך להתחבר למאגר בשביל לסנכרן עבודה עם חברים בצוות, אין שום סיכוי שהייתי מתחיל מללמוד את ממשק שורת הפקודה ולקרוא את ה Git Book. יש כלי GUI כל כך טובים שכבר מסונכרנים עם ה IDE שלי כך שבלחיצת כפתור מה IDE אני יכול לעשות את כל הפעולות שאני צריך.

הבחירה ללמוד טכנולוגיה בצורה משמעותית ולעומק היא לא דרישת קדם לפני שמתחילים לעבוד בטכנולוגיה. למעשה זה לא הגיוני להשקיע כל כך הרבה זמן לימוד לפני שאתם מתחילים להיות מועילים. הבוס משלם לכם כסף כדי שתפתרו באגים ותכתבו פיצ'רים, לא בשביל שתהיו הרבה יותר מקצועיים ב Linux ממה שצריך בשביל העבודה שלכם.

ומהעובדות האלה אנחנו יכולים להתקדם לשני כיוונים אפשריים:

  1. אפשר לחפש ללמוד את המינימום שאני צריך בשביל להתקדם בעבודה. אם אפשר לעבוד עם ה GUI של גיט ולהגיע לתוצאות טובות אז כאן אני עוצר. אין טעם ללמוד מעבר לזה.

  2. אפשר לחפש ללמוד את המקסימום שאני יכול על כלי מסוים, מתוך עניין ובשביל לגלות עליו דברים שאולי יעזרו לשפר את העבודה שלי (ואולי לא). לימוד טכנולוגי כי אפשר, וכי אני מסוג האנשים שלומד טכנולוגיות חדשות.

אני חושב שהטענה שצריך לדעת הכל טוב בשביל להתקדם בעבודה לא מוכיחה את עצמה ב Scale. רוב המתכנתים שנפגוש לא מכירים את הקרביים של כל כלי שאנחנו משתמשים בו ובכל זאת אנחנו מצליחים לכתוב מוצרים לא רעים. הבחירה השניה, הבחירה ללמוד לעומק, לאתגר את עצמנו ולחפש דרכים יצירתיות לפתור בעיות לא צריכה את ההצדקה של התוצאה. היא טובה מספיק בפני עצמה.