• בלוג
  • ללמוד מאנשים טובים

ללמוד מאנשים טובים

אחת הקלישאות הישנות בהייטק אומרת שמספיק להסתכל ברשימת החברות בקורות החיים שלך כדי לדעת אם כדאי להעסיק אותך. ההיגיון הוא שיש חברות שיצא להן כבר שם ששם עובדים אנשים רציניים, ולכן אם הצלחת להיכנס לחברה כזאת ולהישאר שם מספיק זמן, אז האנרגיה הרצינית תידבק גם בך.

גם אם אנחנו לא בטוחים כמה רשימת החברות בקורות החיים שלנו באמת משפיעה על הסיכוי שיזמינו אותנו לראיון, יש דבר אחד שקל לראות: התקשורת בראיון עבודה נראית אחרת לגמרי כשהמראיין והעובד הפוטנציאלי מדברים באותה שפה. ובשביל לדבר באותה שפה מאוד מומלץ לעבוד בתרבות דומה לזו שהמראיין שלך עובד בה. הנה רשימה חלקית של נושאים שמבדילים בין מתכנתים בלי קשר לשפת התכנות או הפריימוורק:

  1. כמה הערות כותבים בקוד (וכמה מידע נשמר בהודעת קומיט בגיט)

  2. באיזה חלק במערכת להוסיף או לעדכן את הקוד עבור שינוי מסוים?

  3. בכמה מקרי קצה צריך לטפל? ובאיזה?

  4. לאיזה שינויים עתידיים צריך להיערך? ולאיזה לא?

  5. מה הדרישה מבחינת ביצועים של הפיצ'ר שאני עכשיו כותב?

  6. איך אני מצפה שיראה האיפיון שאני מקבל לפני שאני יכול להתחיל לעבוד?

  7. מה היחס שלי לפידבק? באיזו מידה אני מסוגל לנהל דיון רציני על הקוד שכתבתי?

רמת המיומנות שלנו בסעיפים אלה ודומים להם תשפיע בצורה מורגשת על אופי השיחה בראיון עבודה ועל התפקוד שלנו בעבודה מרגע שנתקבל. הבעיה כמובן שבהייטק מעסיקים לא אוהבים לקחת סיכונים ולכן אם יש ספק לגבי משהו ההנחה היא שאתם לא טובים בו.

ועכשיו אנחנו מתקרבים לנקודה הלימודית ולהשפעה של הסביבה על התפקוד שלנו. בשביל לשפר כל אחת מהמיומנויות ברשימה שלי צריך לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשים שרואים משהו שאני לא רואה. אלה דברים שצריך לדבר עליהם, לשמוע עוד דעות, להחליט משהו ואז לראות כעבור כמה חודשים אם ההחלטה היתה טובה.

אם אתם כבר היום עובדים בחברה בה הנושאים האלה עולים לדיון ואתם מרגישים שאתם משתפרים בהם ביום יום זה מעולה. אם לא יש לכם שתי אפשרויות:

  1. אפשר לחפש בנוסף לעבודה סביבות לימוד אלטרנטיביות בהן כן תוכלו לעבוד על מיומנויות אלה. קוד פתוח הוא הדוגמה הראשונה שקופצת לראש, אבל יש גם פרויקטים התנדבותיים טובים והאקתונים בהם אפשר לפגוש ולעבוד עם אנשים שיעזרו לנו להפוך למתכנתים טובים יותר.

  2. או שאפשר לנסות לשלב תהליכי פיתוח מיומנות במקום העבודה הנוכחי שלכם. לדוגמה לארגן פעם בשבוע מפגש (זום) בו מישהו מסביר על טכנולוגיה חדשה, לעודד תרבות של Code Reviews, לזהות תהליכי עבודה שאפשר לשפר ולהציע לשפר אותם. ככל שתצליחו ליצור תרבות של שיפור בתוך הצוות כך רמת המיומנות של כולם תעלה.