• בלוג
  • היום גיליתי: brew ב linux עלול לשבור הכל

היום גיליתי: brew ב linux עלול לשבור הכל

הומברו היה מנהל החבילות האהוב עליי במק ושמחתי לראות שהוא עשה הגירה גם ללינוקס. ההתקנה הלא מוצלחת היום גרמה לי לחשוב שאולי שמחתי לפני הזמן, ומעשה שהיה כך היה:

חלק מהחבילות ב brew דורשות קומפילציה. ברו בשמחה מתקין את כל התלויות ומקמפל, אבל מסתבר שכחלק מהתהליך הזה הוא מתקין גם חלק מכלי הבניה עצמם וספציפית את pkg-config. הפקודה pkg-config למי שלא מכיר היא כלי שמחזיר מידע על ספריות שמותקנות לנו על המכונה ואיפה הן מותקנות.

ומה הבעיה עם זה שהומברו יתקין את pkg-config אתם שואלים? נו זה ברור, ה pkg-config שהומברו מתקין יכול להחזיר מידע רק על חבילות שהומברו התקין. אז עכשיו אנחנו יכולים לנסות לבנות תוכנה שצריכה איזו חבילה (נגיד libdbus-1-dev), ואפילו שהחבילה מותקנת דרך apt-get אי אפשר יהיה לבנות את התוכנה שלנו כי הבניה מפעילה את pkg-config שמחפש רק בספריות שהותקנו דרך הומברו.

אחרי שמבינים מה לחפש גם הפיתרון די פשוט ומופיע ב Issue הזה. כל מה שצריך זה להסיר את pkg-config מהומברו וכך חוזרים לגירסה של המערכת:

brew unlink pkg-config

נ.ב. המפתח לגילוי שמשהו לא בסדר הוא פשוט הפקודה which שמספרת לנו מאיזו תיקיה הופעלה תוכנית מסוימת. which pkg-config סיפר לי שאני משתמש ב pkg-config של הומברו במקום בזה של המערכת ומשם ההמשך היה קל. שימו לב כשאתם בלינוקס תמיד לוודא שאתם מריצים את מה שאתם חושבים שאתם מריצים.