• בלוג
  • היום גיליתי: brew ב linux עלול לשבור הכל

היום גיליתי: brew ב linux עלול לשבור הכל

07/04/2021

הומברו היה מנהל החבילות האהוב עליי במק ושמחתי לראות שהוא עשה הגירה גם ללינוקס. ההתקנה הלא מוצלחת היום גרמה לי לחשוב שאולי שמחתי לפני הזמן, ומעשה שהיה כך היה:

חלק מהחבילות ב brew דורשות קומפילציה. ברו בשמחה מתקין את כל התלויות ומקמפל, אבל מסתבר שכחלק מהתהליך הזה הוא מתקין גם חלק מכלי הבניה עצמם וספציפית את pkg-config. הפקודה pkg-config למי שלא מכיר היא כלי שמחזיר מידע על ספריות שמותקנות לנו על המכונה ואיפה הן מותקנות.

ומה הבעיה עם זה שהומברו יתקין את pkg-config אתם שואלים? נו זה ברור, ה pkg-config שהומברו מתקין יכול להחזיר מידע רק על חבילות שהומברו התקין. אז עכשיו אנחנו יכולים לנסות לבנות תוכנה שצריכה איזו חבילה (נגיד libdbus-1-dev), ואפילו שהחבילה מותקנת דרך apt-get אי אפשר יהיה לבנות את התוכנה שלנו כי הבניה מפעילה את pkg-config שמחפש רק בספריות שהותקנו דרך הומברו.

אחרי שמבינים מה לחפש גם הפיתרון די פשוט ומופיע ב Issue הזה. כל מה שצריך זה להסיר את pkg-config מהומברו וכך חוזרים לגירסה של המערכת:

brew unlink pkg-config

נ.ב. המפתח לגילוי שמשהו לא בסדר הוא פשוט הפקודה which שמספרת לנו מאיזו תיקיה הופעלה תוכנית מסוימת. which pkg-config סיפר לי שאני משתמש ב pkg-config של הומברו במקום בזה של המערכת ומשם ההמשך היה קל. שימו לב כשאתם בלינוקס תמיד לוודא שאתם מריצים את מה שאתם חושבים שאתם מריצים.