• בלוג
  • חוסך עבודה או חוסך הבנה

חוסך עבודה או חוסך הבנה

21/04/2021

זה לא אותו דבר ולשניהם יש מקום:

אני יודע מעט מאוד על איך מערכת הפעלה קוראת קובץ Executable, אבל עדיין מצליח לבנות בקלות קבצי הפעלה ותוכניות באמצעות שפות תכנות מדרגה גבוהה יותר. אני כותב קוד Java => הקומפיילר של Java הופך את הקוד ל Bytecode => המכונה הוירטואלית של Java מתרגמת בזמן אמת את הקוד לשפת מכונה => מערכת ההפעלה מבצעת את הפקודות בשפת המכונה. העבודה ב Java, או בכל שפת תכנות אחרת, חוסכת לי הבנה.

ולמרות שאני יודע די הרבה על Webpack ומבנה פרויקט React, אני עדיין אעדיף להתחיל פרויקט חדש עם create-react-app וכשיגיע הזמן להפעיל eject ולהתחיל לתפעל את העניינים בעצמי. החיסכון בעבודה בהתחלה מאפשר לי לקפוץ מהר יותר לכתיבת הקוד, שזה מה שרציתי לעשות מלכתחילה.

כן חשוב להיות מיושרים וברורים מה אנחנו מנסים לחסוך ולוודא שמשתמשים בכלי הנכון. ספריית next.js היא דרך מעולה לחסוך עבודה בהקמת תשתית ל Server Side Rendering, אבל אם אתם לא מבינים איך SSR עובד יהיה לכם מאוד קשה לפתור בעיות שבוודאות יצוצו. מצד שני להבין איך המעבד עובד לא יהפוך אתכם למתכנתי Clojure טובים יותר, כי שפה פונקציונאלית כמו Clojure מגיעה עם עולם תוכן ועולם מושגים שלה.

כשמסתכלים על ספריה חדשה שווה לשאול קודם כל: "מה הכלי הזה אמור לחסוך לי?" ו"האם זה החיסכון שחיפשתי?"