• בלוג
  • שבע המשימות הבאות

שבע המשימות הבאות

איך ללמוד Java? איך מתחילים ללמוד React? איך אני הופך למתכנת Node.JS? איך אני לומד להיות מתכנת אוטומציה? כל שאלה כאן היא שאלה ענקית כי היא מסתכלת על יעד רחוק שיש המון דרכים להגיע אליו, ועל כזה שאין מסלול ברור אליו.

אם אני מחליט לקחת את "איך בתור בודק ידני אני עובר ללמוד לכתוב בדיקות אוטומציה למערכות ווב" בתור דוגמה, אני מגלה שאני צריך:

  1. ללמוד איך בנויה אפליקציית Web (כולל HTML, CSS וקצת JavaScript)

  2. ללמוד איך עובד קוד צד שרת ומה הקשר בין Front End ל Back End

  3. ללמוד על פרוטוקולי תקשורת ובמיוחד HTTP

  4. ללמוד שפת תכנות כלשהי איתה אכתוב את הבדיקות

  5. ללמוד איך להשתמש ב Selenium ולכתוב בדיקות בשפת התכנות שבחרתי

וכל סעיף פה ברשימה נפתח לתת רשימה נפרדת משלו - והכי גרוע, האורך של כל רשימה משתנה לפי הדברים שאני היום יודע והזמן שיש לי. אז בדוגמה של בדיקות אוטומטיות יכול להיות שאני אצטרך להשקיע יותר זמן בהכרת המבנה של Web Applications, ומישהו אחר יצטרך להשקיע את עיקר הזמן בלימוד Python ומישהו שלישי בכלל יסתבך עם ה Selenium.

דרך טובה להתחיל ללמוד נושא חדש היא לא להסתכל על הנושאים אלא לבנות רשימה (או למצוא רשימה מוכנה או להיעזר בחבר לצורך הבניה) שמכילה 7 מטלות ספציפיות שיקדמו אתכם ליעד. דברים כמו-

  1. לכתוב ולהריץ תוכנית Hello World בשפת פייתון.

  2. לכתוב תוכנית בשפת Python שמדפיסה את כל המספרים הזוגיים.

  3. לכתוב דף אינטרנט שמציג מידע עליי.

  4. לכתוב תוכנית פייתון שמושכת מידע משרת מרוחק.

  5. לכתוב תוכנית פייתון שמפעילה דפדפן ובודקת מה הטקסט שמופיע בכותרת של הדף.

  6. להריץ את התוכנית שכתבתי בצורה אוטומטית בתור משימה מתוזמנת.

  7. לקבל אימייל מהתוכנית בסוף ההרצה אם הטקסט הוא לא מה שחשבתי.

אלה 7 משימות שבתור איש QA אני יכול להבין בכל משימה בדיוק מה אני צריך והן נותנות לי משהו להתעסק איתו בשבוע הקרוב. סיכוי טוב שאצליח לבצע חלק מהמשימות שבחרתי, וכמעט בטוח שיהיו כאן משימות "גדולות" עליי, כלומר דברים שחשבתי שאני יכול לעשות אבל אז אני בא לכתוב אותם ומגלה שהם הרבה יותר מסובכים. זה בסדר גמור. מה שחשוב זה שבסוף העבודה על הרשימה יהיה לי מספיק חומר למחשבה לרשימת שבע המשימות הבאות.

כשבוחרים יעד רחוק אי אפשר לראות את סוף הדרך - אנחנו רואים רק עד כמה שהפנס שלנו מגיע. ככל שנתקדם יותר עמוק לתוך המערה נוכל לראות יותר דברים ולמצוא רשימות יותר מעניינות. וכן, בסוף גם ללמוד את הדבר ההוא שבגללו נכנסנו למערה, אם הוא עדיין יהיה מעניין בעוד שלושה או ארבעה חודשים.