• בלוג
  • לא יודע לכתוב בדיקות

לא יודע לכתוב בדיקות

09/05/2021

"אני לא יודע איך לעשות X" זו עמדת ברירת המחדל, המצב ההתחלתי. יש המון המון דברים שאני לא יודע וזה לא מעניין לדבר עליהם.

אבל ברגע שהנושא עולה בפעם הראשונה זה משנה הכל.

עכשיו, היכולת לכתוב בדיקות הפכה מעוד מיומנות בערימה האינסופית של דברים שאני לא יודע, לחסם שמפריע לי בחיים. לא קראתי את המאמר כי אני לא יודע לכתוב בדיקות. לא בניתי סט בדיקות אוטומטיות לפיצ'ר כי אני לא יודע לכתוב בדיקות. לא התקבלתי לעבודה כי הם היו צריכים מישהו עם ניסיון ב TDD ואני לא יודע איך לכתוב בדיקות.

הבעיה עם חסמים זה שככל שהם חוסמים אותנו יותר פעמים, כך הם נראים יותר מפחידים והעלות השקועה נעשית גדולה יותר. העלות השקועה כאן היא אוסף כל ההזדמנויות שפספסתי בכך שלא למדתי איך לכתוב בדיקות מוקדם יותר.

בשביל לא ליצור לעצמנו חסמי ידע, ובהינתן שעמדת "אני יודע לכתוב בדיקות" לא זמינה לך כי אתה באמת לא יודע לכתוב בדיקות, שווה לזכור שהמרחק בין "אני לא יודע לכתוב בדיקות" ל- "אני לומד לכתוב בדיקות" הוא בסך הכל רבע שעה עבודה. מספיק Tutorial אחד, וידאו אחד, שינוי שורת קוד אחת - בשביל לכתוב את הבדיקה הראשונה.

ובניגוד ל-"לא יודע לכתוב בדיקות", עמדת "אני לומד לכתוב בדיקות" היא כולה פתיחת דלתות: כשאני לומד משהו אני שמח לקרוא עליו מאמרים, לשמוע עליו פודקסטים ולנסות לכתוב עוד בדיקה גם לפיצ'ר הקטן ההוא. דווקא כיף העסק הזה של בדיקות. אני שמח שהחלטתי ללמוד אותו.