• בלוג
  • טיפים לכתיבת פרויקט צד

טיפים לכתיבת פרויקט צד

14/05/2021

הפרויקט Pirate Weather שעלה לאחרונה לאוויר הספיק לקבל כבר מעל 500 לייקים ברדיט. כתב אותו דוקטורנט בשם אלכסנדר ריי והמטרה שלו פשוטה: להחזיר נתוני מזג אוויר באותו פורמט JSON כמו אתר Dark Sky, אחרי שאפל קנו את דארקסקיי וסגרו את השירות.

הפרויקט הזה הוא פרויקט צד לפי הגדרה: כתב אותו דוקרטורנט שלכתוב APIs למזג אוויר אינה העבודה המרכזית שלו; עד כמה שהצלחתי להבין הוא כתב את האתר לבד והפרויקט אינו בתשלום אבל מקבל תרומות.

הנה כמה דברים שלדעתי אלכסנדר עשה נכון ושווה ללמוד ממנו לפרויקט הצד הבא שלכם:

  1. הוא בחר פרויקט שפותר לאנשים אמיתיים בעיה אמיתית: אנשים היו רגילים להשתמש ב Dark Sky API או שהיה להם קוד קיים שקורא JSON-ים מ Dark Sky, דארק סקיי נסגר ועכשיו יהיה להם פיתרון חלופי בלי עלות מעבר.

  2. הוא בנה דף בית מאוד מסודר שמסביר בדיוק מה הסיפור של הפרויקט, מה כרגע עובד ואפילו הוסיף אילוסטרציה לארכיטקטורה.

  3. הוא השקיע במנגנון רישום ואפשרות לתשלום אפילו שזה פרויקט צד ואפילו שבטח יהיו ממש מעט אנשים שירשמו למסלול בתשלום שלו. עצם זה שמסלול זה קיים נותן תחושה מקצועית יותר לאתר.

  4. הוא בנה דף Front End שמשתמש ב API ומראה את התחזית במקום מגוריכם.

  5. הוא כתב פוסט מפורט שמסביר טכנית איך בנוי הפרויקט ובאיזה תשתיות הוא משתמש.

ההשקעה בכל המסביב (פוסט, דף בית, מנגנון רישום, עמוד Front End) נראית לפעמים מיותרת כשאנחנו כותבים את הפרויקט הגדול שלנו, אבל בתור גולש שנתקל בפרויקט, דווקא ההשקעה בכל הדברים שמסביב היא שנותנת הרגשה שהפרויקט שווה את הזמן שלי, והרגשה זו היא שעוזרת לי לבדוק את הפרויקט ברצינות ולהתרשם ממנו.