צרות של כולם

29/06/2021

בכל התעשייה מתכנתים נאבקים באתגרים דומים: לכולם יש יותר באגים מזמן לפתור אותם, לאף אחד אין מספיק זמן להישאר מעודכן ברמה שהוא רוצה, ולא משנה כמה מדליק המוצר שלך הלקוחות תמיד ירצו עוד פיצ'רים שייקח נצח לבנות על התשתית הקיימת. ולכולם יש משברים, כולם מתמודדים עם האקרים, עם עובדי מפתח שעוזבים פיתאום או מתחרה חדש שנכנס עם מוצר חדשני.

ובתוך זה יש שני דברים שמבדילים בין חברות ומתכנתים שמסתדרים לאלה שלא: תשתיות והרגלים. תשתיות טובות מאפשרות לחברות לצמוח, תוך ניצול טוב יותר של כח האדם באותן חברות. מתכנתים שיכולים לראות את כל התמונה ימצאו באגים מהר יותר; מתכנתים שמקבלים השתלמויות מטעם העבודה יצליחו טוב יותר להישאר מעודכנים; מערכת של בדיקות אוטומטיות עם כיסוי קוד טוב שרצה מהר מאפשרת למתכנתים לזהות בעיות בזמן ולתכנן נכון את התיקונים שלנו.

והרגלים (Habbits) נותנים לנו המתכנתים את היכולת להשתמש בתשתיות בצורה מיטבית. ההרגל להתחיל את היום בחצי שעה למידה; ההרגל להריץ את הבדיקות ולהסתכל בתוצאות שלהן כל פעם שמסיימים לעבוד על משהו; הרגלי עבודה בתוך IDEs חכמים ויכולת לקרוא מהר את הנתונים של אינסוף הכלים שעומדים לרשותנו. ההרגל לכתוב הודעות קומיט מועילות ולהסתכל בהודעות קומיט ישנות כדי להבין את ההיגיון מאחורי הקוד.

קשה לבנות תשתיות טובות וקשה עוד יותר לבנות הרגלים טובים, ובדיוק בגלל זה אנחנו חייבים.